powieksz opona stratos
Pirelli
SOTTOZERO SERIE II
index prędkości:H - max 210 km/h index nośności:102 - max 850 kg gwarancja:5 lat efektywność paliwowa: E przyczepność na mokrej nawierzchni: B zewnętrzny hałas toczenia: 72 dodatkowe oznaczenia: AO DOT2014
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 404zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h
72 dB
E
B

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Opona Pirelli Winter Sottozero II to produkt klasy Premium zaliczany do klasy UHP. Bardzo cenną właściwością tego modelu opony jest jego umiejętność dostosowania się do każdego rodzaju nawierzchni w okresie jesienno-zimowym. Dodatkowo opona charakteryzuje się przy tym wysokim komfortem jazdy, niskimi oporami toczenia, co czyni ją produktem bardziej przyjaznym dla środowiska. - Opona posiada asymetryczny bieżnik opony tworzy dwie części – część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich tworzy możliwość dynamicznego pokonywania zakrętów. Druga zajmuje się szybkim odprowadzaniem wody spod opony, czyli dba o bezpieczeństwo kierowcy na mokrej drodze. - Gęsto umieszczone w wewnętrznej części bieżnika rowki zapewniają oponie bardzo dobrą przyczepność na śniegu, a także niski poziom hałasu. Dodatkowo poprzeczne rowki i żebra w strefie zewnętrznej opony gwarantują jej odpowiednią ochronę przed aquaplaningiem i bardzo dobre osiągi na suchej nawierzchni. Bieżnik opony został skonstruowany w technologii IBS, która nadaje jej powierzchni oryginalny wygląd przypominający zarys muru ceglanego. To rozwiązanie sprawia, że opona posiada duży obszar styku opony z nawierzchnią (również na nierównej drodze), a co za tym idzie ma doskonałą przyczepność, stabilność i sztywność, które wpływają na dobrą sterowalność. Dużą zaletą opony jest też to, że jest produkowana z aktywnej mieszanki TDC, która jest wysoce odporna na działanie niskich temperatur panujących zimą.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 235/60 R17