powieksz opona stratos
Sava
TRENTA
index prędkości:P - max 150 km/h index nośności:109/107 - max kg gwarancja:5 lat od daty zakupu efektywność paliwowa: E przyczepność na mokrej nawierzchni: C zewnętrzny hałas toczenia: 70 dodatkowe oznaczenia:
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 296zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h
70 dB
E
C

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

Sava TRENTA jest oponą na sezon letni klasy ekonomicznej. Marka Sava należy do koncernu Goodyear. Model Trenta został zaprojektowany dla użytku komercyjnego, sprawdza się doskonale w samochodach dostawczych jak i w minibusach. Nowoczesna rzeźba bieżnika gwarantuje dobrą trakcje. Specjalna konstrukcja barku dobrze amortyzuje powstające drgania. Ułożone pod kątem klocki przyczajają się do zmniejszenia oporów toczenia i powstającego hałasu. Zastosowanie specjalnej mieszanki gumowej gwarantuje zwiększone przebiegi opony. Opona Sava TRENTA posiada nowoczesną, zwartą konstrukcję bieżnika złożoną z dwóch szeregów klocków. Wzór został zaprojektowany dzięki zastosowaniu zaawansowanych programów komputerowych. Otrzymano w ten sposób optymalny rozkład nacisków, co w rezultacie przekłada się na dłuższy okres eksploatacji opony. Za bezpieczeństwo podczas jazdy na mokrej drodze odpowiadają trzy szerokie rowki pomiędzy klockami. Woda jest szybko i skutecznie odprowadzana na zewnątrz opony, co gwarantuje zminimalizowanie ryzyka występowania aquaplaningiem. Solidne klocki o zaokrąglonych krawędziach zapewniają płynniejsze sterowanie. Na ich powierzchni zastosowano specjalne, proste nacięcia. Dzięki nim uzyskano lepszą przyczepność nawet na wilgotnej i śliskiej nawierzchni. Dodatkowe zabezpieczenia w postaci grubszej warstwy gumy oraz dodatkowych usztywnień na bokach i krawędzi bieżnika zapobiegają uszkodzeniom mechanicznym, np. podczas najechania na krawężnik lub jazdy na nierównej nawierzchni. Nawet w przypadku dużych i ciężkich aut, Sava TRENTA skutecznie skraca drogę hamowania oraz poprawia przyczepność boczną na zakrętach. Aby wydłużyć przebiegi, do produkcji opony Sava TRENTA zastosowano specjalną mieszankę gumową, która wykazuje wysoką odporność na ścieranie. Ponadto wewnętrzna konstrukcja została wzmocniona stalowym opasaniem, które zapobiega odkształcaniu się profilu bieżnika oraz poprawia ogólne parametry trakcji. Sava TRENTA to opona transportowa przeznaczona dla samochodów dostawczych i średnich ciężarówek. Z powodzeniem może być stosowana na wszystkich osiach pojazdu. Jej cechy charakterystyczne to wysoka wytrzymałość i długie przebiegi. Sprawdza się w ruchu miejskim jak i na dłuższych trasach. Sava TRENTA zachowuje swoje właściwości nawet przy maksymalnym obciążeniu.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 205/80 R14C