powieksz opona stratos
Kleber
TRANSALP 2
index prędkości:T - max 190 km/h index nośności:104 - max 900 kg gwarancja:10 lat od daty zakupu efektywność paliwowa: E przyczepność na mokrej nawierzchni: B zewnętrzny hałas toczenia: 71 dodatkowe oznaczenia:
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 415zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h
71 dB
E
B

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Kleber Transalp 2 to opona zimowa klasy średniej. Kleber, od lat należący do koncernu Michelin przeznaczył ten model opony do wszystkich typów samochodów dostawczych. Opona Kleber Transalp 2 ma zapewniać bezpieczeństwo, niezawodność i wytrzymałość w każdych warunkach panujących zimą. - Bieżnik opony Kleber Transalp 2 został wykonany z mieszanki wyselekcjonowanych gum, których właściwości mają utrzymywać elastyczność nawet przy bardzo niskich temperaturach. Fakt ten wpływa bezpośrednio na żywotność opony i jej funkcjonowanie zimą. Zmienność warunków na drodze o tej porze roku zmusiła inżynierów firmy Kleber do zastosowania szeregu rozwiązań konstrukcyjnych, mających na celu sprostanie wyzwaniom, które przed opona dostawczą stawia oblodzona czy pokryta śniegiem nawierzchnia. Kierunkowy wzór bieżnika Kleber Transalp 2 tworzą masywne klocki, których zadaniem jest poprawa przyczepności zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dodatkowo wgryzają się one w podłoże, co w zamyśle twórców ma zapewniać optymalną trakcję także na śniegu i bezpieczeństwo jazdy. - W porównaniu z poprzednimi wersjami zwiększono również gęstość lamelizacji. Zabieg ten przeprowadzono, aby jeszcze bardziej poprawić parametry przyczepności na każdym rodzaju nawierzchni. Testy porównawcze z użyciem ogumienia z poprzedniej gamy wykazały 50% poprawę w tym aspekcie, na korzyść opon Kleber Transalp 2. Aby efektywnie przeciwdziałać zjawiskom aquaplaningu i slush-planingu, zastosowano szerokie kanały wzdłużne, które usuwają wodę i błoto pośniegowe spod powierzchni opony. - Na oponę dostawczą działają dodatkowo czynniki, niestanowiące problemu w przypadku ogumienia przeznaczonego do aut osobowych. Mowa tu o zwiększonym obciążeniu i podniesionym ryzyku uszkodzeń mechanicznych. Dlatego w oponie Kleber Transalp 2 wprowadzono masywne klocki barkowe, które zapewniać mają optymalny kontakt opony z nawierzchnią, a w celu dodatkowego wzmocnienia, zastosowano gumowy podkład o grubości 4 mm, umieszczony pod bieżnikiem. Ma on gwarantować niezawodność i trwałość.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 215/65 R15C