powieksz opona stratos
Dunlop
GRANDTREK SJ6
index prędkości:Q - max 160 km/h index nośności:100 - max 800 kg gwarancja:5 lat od daty zakupu efektywność paliwowa: E przyczepność na mokrej nawierzchni: F zewnętrzny hałas toczenia: 76 dodatkowe oznaczenia:
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 417zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h
76 dB
E
F

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

Dunlop Grandtrek SJ6 to zimowe opony klasy premium (wysokiej) dla samochodów terenowych. Marka Dunlop wchodzi w skład koncernu Goodyear. Opona charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi, zarówno na śniegu, lodzie oraz na mokrych nawierzchniach. Skutecznie zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Dunlop Grandtrek SJ 6 sprawdza się nawet w trudnym terenie. Ponadto oferuje płynną i stabilną jazdę na utwardzonej drodze. Opony Dunlop Grandtrek SJ6 została zaprojektowana dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii. Bieżnik opony zbudowany jest z 10 - schodkowego profilu, który zapewnia dużą powierzchnię kontaktu opony z podłożem, a także równomierne rozłożenie nacisku. Konstrukcja boku opony zapewnia odpowiednią siłę tarcia podczas pokonywania zakrętów, co redukuje ryzyko niekontrolowanego poślizgu. Solidna strefa barków przyczynia się do stabilizacji toru jazdy oraz odpowiada za przyczepność boczną na zakrętach. Na mokrej nawierzchni odpowiednią przyczepność zapewniają rowki w kształcie litery V w środkowej części, które odprowadzają wodę i błoto oraz redukują zjawisko aquaplaningu. Krawędzie klocków bieżnika gwarantują optymalną siłę hamowania nawet na mocno zaśnieżonej drodze. Odpowiednią przyczepność na lodzie zapewnia wzmocnienie z włókna szklanego. Zastosowano również unikalną mieszankę gumową z dodatkiem węgla oraz krzemionki, dzięki czemu opona Dunlop Grandtrek SJ6 jest trwała i dostosowana do każdych warunków atmosferycznych. Nawet przy ujemnej temperaturze guma zachowuje swoją elastyczność. Bieżnik opony został zaprojektowany przy użyciu nowoczesnych programów komputerowych, dzięki czemu uzyskano równomierne rozłożenie nacisków. Zygzakowate rowki pomiędzy klockami bardzo dobrze redukują drgania powstające podczas toczenia. Opona zachowuje się bardzo cicho. Gwarantuje płynną jazdę na asfaltowych nawierzchniach. Dunlop Grandtrek SJ 6 posiada nowoczesny design boku, dzięki czemu opona prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Dunlop Grandtrek SJ 6 to wysokiej jakości opona zimowa przeznaczona dla dużych samochodów z napędem na cztery koła. Charakteryzuje się kierunkową, głęboką rzeźbą bieżnika, która została przetestowana w najcięższych zimowych warunkach. Opony została wyposażona w symbol płatka śniegu na boku, tzw. snowflake-on-the-mountain, co informuje o przystosowaniu do zimowej jazdy autostradą, jak i w terenie.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 225/70 R15
Dunlop
GRANDTREK SJ6
index prędkości:Q - max 160 km/h index nośności:100 - max 800 kg gwarancja:5 lat od daty zakupu parametry: E F 76
brak opinii
brak
opinii
cena: 256zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h