powieksz opona stratos
Pirelli
PZERO NERO
index prędkości:Y - max 300 km/h index nośności:91 - max 615 kg gwarancja:5 lat efektywność paliwowa: E przyczepność na mokrej nawierzchni: B zewnętrzny hałas toczenia: 72 dodatkowe oznaczenia: XL
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 385zł
ilość:
dodaj do koszyka
dostawa gratis!
wysyłka w 24h
72 dB
E
B

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

PIRELLI P ZERO NERO to asymetryczna opona wysokich osiągów klasy premium (wysokiej) przeznaczona na sezon letni. Marka Pirelli to znany na całym świecie producent ekskluzywnych opon segmentu Ultra High Performance. Opona PIRELLI P ZERO NERO gwarantuje precyzyjne sterowani na zakrętach niezależnie od prędkości. Zachowuje optymalną przyczepność i odporność na aquaplaning. Jej atutem jest atrakcyjny design. Opona PIRELLI P ZERO NERO skierowana jest do wielbicieli wyścigów. Konstruktorzy wyposażyli ją w dużą średnicę i ultra niski profil. Jednocześnie bieżnik jest odporny na bardzo duże przeciążenia. Do produkcji bieżnika zastosowano specjalistyczną mieszankę gumową, która obniża możliwość odkształcenia termoplastycznego. Ponadto jest wysoce odporna na ścieranie. Zachowuje swoje właściwości nawet w bardzo wysokiej temperaturze, która powstaje na skutek tarcia opony o drogę podczas bardzo szybkiej jazdy. Aby poprawić ogólne parametry trakcji zastosowano asymetryczny wzór bieżnika. Dzięki niemu opona zachowuje większą stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz lepiej reaguje na ruchy kierownicy. Bieżnik ma bardzo dobry kontakt z podłożem, dzięki czemu udało się również skrócić drogę hamowania oraz poprawić reakcję na nagłe przyśpieszanie i ruszanie. Opona PIRELLI P ZERO NERO przystosowana jest również do jazdy na mokrej nawierzchni. W tym celu zastosowano cztery szerokie rowki obwodowe, których zadaniem jest odprowadzanie wody z centralnej części opony na boki. Powierzchnia opony ma bezpośredni kontakt z podłożem, dzięki czemu uzyskano lepsze właściwości antypoślizgowe. Rzeźba redukuje również do minimum zjawisko poślizgu hydrodynamicznego. Aby zagwarantować ochronę przed deformacją profilu pod wpływem działania siły odśrodkowej zastosowano kilkuwarstwową strukturę bieżnika. Opona PIRELLI P ZERO NERO jest również cicha, dzięki czemu jazda staje się bardziej komfortowa. Opona PIRELLI P ZERO NERO przeznaczona jest dla samochodów najwyższej klasy, które osiągają ekstremalne prędkości. Została zaprojektowana z myślą o wielbicielach „miękkiego" i „twardego" tuningu, którzy cenią bezkompromisową, sportową jazdę. Przystosowana jest do bardzo dużych przeciążeń. Ponadto opona PIRELLI P ZERO NERO bardzo dobrze współdziała z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa. Znalazła się w seryjnym wyposażeniu samochodów takich marek jak Alfa Romeo, Audi, Ford, Jaguar, Lancia, Mercedes-Benz, Peugeot oraz Seat.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 215/45 RZ17