Stratos Opony - Stratos Opony - KUMHO KL71KU 35/12,5" R15 113 Q
powieksz opona stratos
KUMHO
KL71
index prędkości:Q - max 160 km/h index nośności:113 - max 1150 kg gwarancja:2 lata od daty zakupu efektywność paliwowa: G przyczepność na mokrej nawierzchni: E zewnętrzny hałas toczenia: 78 dodatkowe oznaczenia:
brak opinii
brak
opinii
dodaj opinię
cena: 596zł
ilość:
dodaj do koszyka
wysyłka w 24h
78 dB
G
E

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

KUMHO ROAD VENTURE MT KL71 M+S to opony całoroczne należące do klasy medium (średniej). Model KL71 koncernu KUMHO przeznaczony jest do samochodów terenowych w najcięższy teren. Ma on gwarantować maksymalną przyczepność, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach „off-road”. W jej budowie zastosowano liczne rozwiązania konstrukcyjne, których celem jest zapewnienie miłośnikom jazdy terenowej komfortu i bezpieczeństwa. Agresywna rzeźba bieżnika ROAD VENTURE MT KL71 została zaprojektowana tak, aby móc sprostać największym wyzwaniom, które stawiają przed oponą trudne nawierzchnie „off-road” takie, jak: błoto, śnieg, żwir czy piasek, oraz zagwarantować wysoką motoryczność w najtrudniejszych warunkach. W oponie zastosowano, więc wyjątkowo rozbudowane barki, które mają zapewniać optymalną przyczepność na każdym rodzaju podłoża, i to niezależnie od stopnia nachylenia terenu. ROAD VENTURE MT KL71 wyposażono również w masywne klocki, które oddzielone są od siebie szerokim rowkami. To rozwiązanie konstrukcyjne opon KUMHO ma zwiększać zdolność opony do samooczyszczania się w czasie jazdy po piaszczystym, kamienistym czy błotnistym podłożu. Wszelkie zanieczyszczenia usuwane są na zewnątrz, dzięki czemu, utrzymana zostaje odpowiednia trakcja. Jak przystało na oponę terenową, ROAD VENTURE MT KL71 cechuje większa wytrzymałość na uszkodzenia każdego rodzaju. Efekt ten został osiągnięty, poprzez umieszczenie po bokach trzech wzmacniających pasów. Mają one efektywnie chronić bieżnik przed skutkami uderzeń w napotykane podczas jazdy przeszkody. Dodatkowo, opona ta przystosowana jest do użytku przy bardzo niskim ciśnieniu wewnętrznym, co czyni ją odporną na zapychanie na grząskich podłożach (piasek, błoto). Opona ROAD VENTURE MT KL71 jest oponą przeznaczoną głównie do jazdy terenowej, dlatego proporcje jej użycia powinny kształtować się w następujący sposób: 80% „off-road”, 20% „on-road”. Opona jest wysoce odporna na uszkodzenia mechaniczne, co jest na pewno dodatkowym atutem przy używaniu tej opony w terenie. Amatorzy taplania swoich pojazdów w błocie na pewno docenią fakt, iż opona może być używana z niższym ciśnieniem. Dodatkowym atutem opon KL71 jest ich całoroczność – eliminuje to potrzebę zakupu 2 kompletów opon na lato i zimę. Opony posiadają oznaczenie M+S na boku informujące o możliwości użytkowania przez cały rok.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 35/12,5" R15
GRIPMAX
MUD RAGE M/T OWL
index prędkości:Q - max 160 km/h index nośności:113 - max 1150 kg gwarancja: parametry: 0
brak opinii
brak
opinii
cena: 578zł
ilość:
dodaj do koszyka
wysyłka w 24h