KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00


Maxxis
AP2-AS
index prędkości:
T - max 190 km/h
index nośności:
73 - max 365 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
efektywność paliwowa:
E
przyczepność na mokrej nawierzchni:
B
zewnętrzny hałas toczenia:
69
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 182zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

Na oponach MAXXIS AP2 All Season jeździ się bezpiecznie przez cały rok oraz rzadziej tankując paliwo. Nowa konstrukcja rowków bieżnika znacznie sprawniej odprowadza wodę spod kół w porównaniu z innymi. Bardzo wysoką przyczepność do nawierzchni daje specjalna mieszanka gumowa o podwyższonej zawartości krzemionki aktywowanej. Zapewnia ona jednocześnie niskie opory toczenia, a co za tym idzie - mniejsze zużycie paliwa.
AP2 to komfortowa opona całoroczna wysokiej jakości, o kierunkowym bieżniku, zapewniająca w zimowych warunkach więcej bezpieczeństwa na drodze. Dobrze przygotowana na przyszłą generację pojazdów.

Ulepszona technologia wykonania bieżnika, zapewniająca zimą najwyższą przydatność we wszelkich warunkach. Odpowiednio zaprojektowane kanaliki bieżnika w kształcie litery V, jak również nowy pomysł ułożenia lamelek zapewniają dobrą przyczepność i bezpieczeństwo podczas hamowania.
Podwyższone bezpieczeństwo w przypadku wystąpienia zagrożenia aquaplaningu, dzięki optymalnemu odprowadzeniu wody. Podwyższony komfort oraz zmniejszenie głośności opony dzięki kanalikom w środkowej części klocków bieżnika.

Innowacją techniczną jest tzw. bezstykowy pas, wykonany z nylonu - tworzywa charakteryzującego się wyjątkową odpornością na rozciąganie. Umieszczony w części barkowej ogumienia, tj. w miejscu, gdzie bieżnik przechodzi w bok opony, zwiększa odporność na siły odśrodkowe, powstające przy wysokich prędkościach obrotowych.

Prace konstruktorów i technologów doprowadziły do redukcji hałasu podczas jazdy niemal o połowę. Osiągnięto to dzięki nowemu rysunkowi rzeźby bieżnika MAXXIS AP2 i unikalnemu systemowi połączeń jego elementów.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 155 / 65 / R13