OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico została wyprodukowana specjalnie dla wielbicieli szybkich i dużych samochodów. Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Scorpion, również ta opona została wyprodukowana w oparciu o technologię MIRS. Bazę opony stanowi sztywne, stalowe opasanie, wzmocnione nylonowymi przekładkami. Dodatkowo konstruktorzy poprawili budowę stopki, dzięki czemu opona lepiej przylega do felgi. Całość gwarantuje wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz chroni profil przed deformacją na skutek licznych przeciążeń, na które narażona jest opona wysokich osiągów. Mieszanka gumowa zastosowana do produkcji bieżnika została wzbogacona komponentem sylikatowym. Tworzywo zachowuje optymalną elastyczność w szerokim zakresie temperatur. Równocześnie charakteryzuje się niską ścieralnością oraz poprawia właściwości antypoślizgowe na mokrej nawierzchni.
Opona Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico gwarantuje dokładne sterowanie. W tym celu, w centralnej części bieżnika umieszczono prosty pas, który gwarantuje sprawną komunikację pomiędzy drogą a układem kierowniczym. Ponadto sztywne i lekko zaokrąglone barki zapewniają płynną zmianę kierunku jazdy. Dodatkowo zapewniają przyczepność boczną podczas pokonywania ostrych zakrętów nawet z dużą prędkością. Aby poprawić reakcję na przyśpieszanie oraz skrócić drogę hamowania, dwa boczne żebra zostały zbudowane z klocków w kształcie litery „Z”. Posiadają one dużą ilość ostrych krawędzi, które gwarantują wysoką przyczepność nawet na warstwie śniegu. Cztery szerokie kanały obwodowe zapewniają efektywne usuwanie wody i błota pośniegowego z obszaru styku opony z drogą. Dzięki nim, nawet podczas jazdy w głębokich kałużach lub grubej warstwie błota pośniegowego bieżnik ma stały kontakt z podłożem. Rzeźba redukuje również występowanie zjawiska aquaplaningu.
Opona Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico została stworzona specjalnie do użytku w dużych i nowoczesnych samochodach osobowych segmentu SUV wyposażonych w napęd 4x4. Opona gwarantuje wysoką sprawność kierowania nawet przy bardzo dużych prędkościach. Jej uniwersalne właściwości sprawiają, że sezonowa wymiana opon staje się zbędna. Pomaga w ten sposób zaoszczędzić czas i pieniądze.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 60 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H