OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Toyo to azjatycki producent opon dla wielu segmentów rynku. Opona TOYO CELCIUS CARGO została zaprojektowana specjalnie do samochodów dostawczych. Posiada wzmocnioną konstrukcję, która gwarantuje wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz dużą nośność. Nawet przy maksymalnym obciążeniu bieżnik zapewnia dobrą przyczepność i dokładne sterowanie.
- TOYO CELCIUS CARGO to opona całoroczna przeznaczona zarówno na autostrady jak i drogi lokalne. Nowy bieżnik zapewnia wyższą odporność na zużycie oraz bezpieczeństwo w porównaniu do poprzednika.
- Celsius Cargo zapewnia lepszą przyczepność na śniegu i lodzie niż typowa opona całoroczna oraz dłuższą żywotność bieżnika niż opona zimowa. Posiada symbol płatka śniegu w górach Trzech Szczytów, co oznacza, że opona jest przeznaczona do użytku w trudnych warunkach śniegowych. Dla właścicieli korzyści te oznaczają więcej czasu w pracy i mniej przestojów podczas zmiany opon.
- Bieżnik na każdą pogodę ma bieżnik zewnętrzny zaprojektowany z myślą o osiągach przez cały sezon oraz bieżnik wewnętrzny zaprojektowany z myślą o trakcji w zimie. Żebro obwodowe i niższy współczynnik porowatości na zewnętrznym bieżniku maksymalizują osiągi na mokrej i suchej nawierzchni. Bloki bieżnika w kształcie zygzaka z dużą gęstością lamel, pazurami śnieżnymi i rowkami pośniegowymi na wewnętrznej stronie bieżnika odprowadzają śnieg i lód, aby zmaksymalizować przyczepność w niskich temperaturach. Wytrzymała ściana boczna zapewnia dodatkową ochronę przed uszkodzeniem krawężnika, a solidna obudowa zapewnia wyjątkową obsługę i stabilność podczas częstych postojów i ruszania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 60 / R17
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII