OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Dunlop SP Sport Maxx to letnia opona klasy premium przeznaczona do luksusowych i sportowych samochodów wyższej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika. Model zaliczany jest do segmentu High Performance. Opona cieszy się również dużą popularnością wśród miłośników tuningu. Odznacza się atrakcyjnym, agresywnym bieżnikiem, który poprawi wygląd każdego samochodu. Dostosowana jest do bardzo szybkiej jazdy. Nie nadaje się do jazdy nawet w lekkich warunkach zimowych, dlatego należy pamiętać o sezonowej zmianie ogumienia.
- Dunlop SP Sport Maxx jest następczynią modelu Dunlop SP Sport 9000. Dzięki nowoczesnej budowie i unikalnej konstrukcji rzeźby gwarantuje sportowe emocje na drodze. Aby zapewnić wysokie osiągi na mokrej drodze, zastosowano innowacyjny wzór, tzw. Twin Hydro Paddle. Są to dwa wzdłużne żebra wyposażone w głębokie ukośna nacięcia, które redukują zawirowania wody podczas odprowadzania przez rowki oraz chroni przed aquaplaningiem. W oponach Dunlop SP Sport Maxx wykorzystano również technologię Multi Radius Tread (MRT), która polega ona na równomiernym rozłożeniu nacisku na powierzchnie kontaktu opony z podłożem.
- Aby zapewnić wysokie parametry podczas przyśpieszania i hamowania wykorzystano zintegrowany element gumowy w mieszance, który zapewnia bardzo dobrą przyczepność w każdych warunkach. Solidne żebro centralne odpowiedzialne jest za przenoszenie sił bocznych. Dzięki niemu opona szybko reaguje na ruchy kierownicą zapewniając przy tym odpowiednią stabilizację jazdy nawet przy dużych prędkościach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 40 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H