OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowym oponom KUMHO HS51 inżynierowie Kumho nadali dynamiczny kształt profilu, doskonałe parametry niskich oporów toczenia i wyjątkowe właściwości na suchej nawierzchni. Szerokie, przebiegające wzdłuż bieżnika kanały optymalnie odprowadzają wodę i dbają o dużą odporność na aquaplaning, również przy dużych prędkościach. Zewnętrzne, bardzo wytrzymałe bloki żeber zapewniają doskonałą stabilność boczną przy każdej prędkości. Profil strony wewnętrznej jest zoptymalizowany w celu komfortowej, spokojnej jazdy i maksymalnej wydajności hamowania. Masywne żebra opony dbają o precyzyjne zachowanie przy skręcaniu i zapewniają maksymalne utrzymanie promienia skrętu. Dzięki temu nowe opony KUMHO HS51 są doskonałym uzupełnieniem dla pojazdów kompaktowych i klasy średniej.
- Duży postęp w dostarczaniu opon Kumho na pierwszym wyposażeniu do europejskich samochodów Producent Kumho ogłosił, że będzie dostarczał swoje opony wysokich osiągów jako pierwsze wyposażenie do samochodów BMW Serii 3. Bieżnik ECSTA HS51 został zaakceptowany przez koncern BMW jako wyposażenie do niektórych modeli Serii 3 i będzie montowany w rozmiarze 225/55 R16 do BMW powstających w fabryce w Munich i Regensburg. Opona ECSTA HS jest kluczowym bieżnikiem w europejskiej linii produktów Kumho w ostatnich latach. Jest także wysoko rekomendowana przez respektowany w Niemczech magazyn motoryzacyjny Auto Bild w teście, w którym brały udział produkty ponad 14 światowych koncernów opon.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 45 / R16
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII