OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Jej bieżnik został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Klocki i bloki bieżnika zostały pokryte zygzakowatymi nacięciami lamelkowymi. Dzięki nim opona zachowuje odpowiednią przyczepność na śliskiej i mokrej drodze, nawet z dużym załadunkiem. Trzy proste kanały obwodowe połączone są z licznymi rowkami bocznymi. Taka rzeźba zapewnia sprawne odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Optymalny kształt krawędzi klocków bieżnika opon Continental VanContact A/S Ultra skutecznie redukuje zjawisko aquaplaningu. Mocne żebra obwodowe odpowiedzialne są za odpowiednią kierowalność. Dokładnie przenoszą ruchy kierownicy na drogę. Solidne bloki w strefie barków sprawiają, że jazda jest płynna, a samochód prowadzi się stabilnie. Continental VanContact A/S Ultra ma płaski kontur opasania. Dzięki temu uzyskano większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
- Opony Continental VanContact A/S Ultra mają większą przyczepność i niższe opory toczenia. Dzięki odpowiednio wyprofilowanym rowkom drgania i hałas powstający podczas toczenia udało się zmniejszyć. W efekcie uzyskano większy komfort akustyczny i przyjemniejszą jazdę. Szczególnie istotny dla segmentu komercyjnego jest aspekt ekonomiczny. Opona Continental VANCOFOURSEASON jest wyjątkowo trwała. Bieżnik zużywa się wolno i równomiernie. Dodatkowo odchodzą koszty związane z sezonową wymianą ogumienia, ponieważ są to opony typu All-Seasons, czyli całoroczne.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 60 / R17
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII