OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Goodyear UltraGrip to opona zimowa klasy premium (wysokiej). Goodyear to znany producent opon wysokich osiągów. Opona Goodyear UltraGrip łączy w sobie wytrzymałość, wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy w każdych zimowych warunkach. Nowoczesny bieżnik gwarantuje optymalną przyczepność nawet przy wyższych prędkościach. Ponadto opona zapewnia bardzo długie przebiegi.
- Goodyear UltraGrip to opona radialna, która została stworzona dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i wysokiej jakości materiałów. Bieżnik został wykonany z mieszanki gumowej z dodatkiem związków krzemionki i polimerów kauczukowych. Guma nie traci elastyczności nawet, gdy słupek rtęci spada poniżej zera. Wykazuje silne właściwości antypoślizgowe. Ponadto jest wysoce odporna na ścieranie, dzięki czemu przyczynia się do wydłużenia przebiegów opony. Aby zapewnić wysokie osiągi na morek nawierzchni zastosowano kierunkowy wzór bieżnika (technologia V TREAD), który został wyposażony w dodatkowe rowki boczne.
- Całość tworzy dynamiczną konstrukcję, która zapewnia szybkie osuszanie bieżnika. Woda i błoto pośniegowe usuwane są ze wszystkich części opony na boki, co w znacznym stopniu redukuje występowanie zjawiska aqua i snowplaningu. Aby poprawić osiągi podczas jazdy na świeżym śniegu zastosowano łopatek o unikalnym kształcie. Powierzchnia opony została pokryta nacięciami lamelkowymi, które wbijają się w podłoże podczas hamowania. Dzięki temu samochód szybciej zatrzymuje się. Dodatkowo lamele zapobiegają ślizganiu się opony w miejscu podczas ruszania i przyśpieszania. Wzmocniona strefa barków poprawia osiągi podczas jazdy na nierównej, zamarzniętej nawierzchni, np. podczas jazdy w koleinach.
- Wewnątrz opony Goodyear UltraGrip umieszczono dwa stalowe pasy wzmocnione dodatkową warstwą poliestrowej osnowy. Dzięki nim opona jest bardziej sztywna, nie ulega deformacji oraz gwarantuje przyczepność boczną podczas pokonywania zakrętów. Konstruktorzy zadbali również o obniżenie poziomu hałasu. W tym celu zastosowano optymalne ułożenie klocków, tak, aby zmniejszyć powstawanie drgań i szumów.
- Opony Goodyear UltraGrip przeznaczona jest dla dużych samochodów osobowych. Nadaje się wyłącznie do jazdy w sezonie zimowym. Polecana jest do dużych sedanów oraz nowoczesnych aut segmentu SUV. Aby zapewnić maksymalną kontrolę trakcji zaleca się montowanie tych samych opon na wszystkich osiach pojazdu. Goodyear UltraGrip posiada oznaczenie na ścianie bocznej Snow-flake-in-the-mountain, które jest potwierdzeniem wyjątkowych, zimowych właściwości opony.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 50 / R19
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII