OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona zimowa bieżnikowana PROFIL WINTERMAXX posiada wzór oparty o opony Michelin Alpin 2. Zastosowanie kierunkowej rzeźby bieżnika gwarantuje odpowiednie właściwości jazdy w każdych warunkach.
- Kierunkowe ustawienie klocków w środkowej części opony PROFIL WINTERMAXX gwarantuje bardzo dobre zachowanie nawet na mokrej drodze. Woda i błoto pośniegowe są szybko usuwane na boki poprzez trzy kanały obwodowe oraz rowki boczne. Jest to również zabezpieczenie przed zjawiskiem aqua i snowplaningu. Dodatkowo powierzchnia klocków i bloków opony została pokryta specjalnymi lamelkami o zróżnicowanym kształcie.
- W części środkowej i wewnętrznej lamelki są połączone dodatkowymi nacięciami. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano optymalną przyczepność. Lamelki wgryzają się w podłoże, co gwarantuje bezpieczną jazdę, krótszą drogę hamowania oraz precyzyjne sterowanie nawet przy wysokiej prędkości i na zakrętach. Żebro z kierunkowo ustawionymi klockami odpowiada również za przekazywanie ruchów kierownicy na drogę, co zapewnia płynne i dokładne prowadzenie. Dla stabilizacji toru jazdy wzmocniono zewnętrzne bloki na barkach. Minimalizują one także oddziaływanie siły odśrodkowej podczas skręcania i jazdy po łuku.
- Do produkcji opony PROFIL WINTERMAXX zastosowano mieszankę nowej generacji. Tworzywo nie traci swojej elastyczności w niskich temperaturach. Również podczas cieplejszej zimy opona nie ulega szybszemu zużyciu, nawet gdy słupek rtęci przekracza 7 stopni Celsjusza na plusie. Opona jest dzięki temu odporna na zużycie, co pozwala na uzyskanie wysokich przebiegów.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 175 / 65 / R15
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H