OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Większość kierowców wie, że zimowa aura zmienia się bardzo szybko i potrafi zaskoczyć. Ośnieżone i trasy nocą, zamieniają się w dzień w błoto pośniegowe, a w nocy znów zamarzają. Taka gołoledź to zmora kierowców. Dlatego odpowiednie opony zapewnią bezpieczeństwo i stabilność jazdy w trudnych warunkach. Wybór zimowego ogumienia nie jest prosty. Dlatego rekomendujemy produkowane przez Pirelli opony na zimę, które przy wsparciu przez systemów bezpieczeństwa takich jak ESP, ABS czy ASR, pozwalają cieszyć się z jazdy po zimowych trasach. Pirelli poprzez wieloletnią współpracę z producentami prestiżowych samochodów, zna wymagania stawiane oponom zimowym, gdy w grę wchodzi wysoka moc, często przekazywana na tylną oś.
- Dlatego opony Pirelli są projektowane specjalnie dla danych modeli aut. Tylko takie podejście gwarantuje opony najwyższej klasy, potrafiące okiełznać zimową aurę i wykorzystać w pełni możliwości sportowego samochodu. Zimowe opony Pirelli gwarantują również wygodę i komfort eksploatacji ogumienia niezależnie od panujących na drodze warunków. Stworzenie przez inżynierów Pirelli opony P Zero Winter stanowi o najwyższym kunszcie w produkcji opon zimowych. P Zero Winter to opony przeznaczone do aut sportowych, supersamochodów, a nawet hiperaut!
- Opona Pirelli P Zero Winter to najnowsza opona typu Ultra High Performance zaprojektowana z myślą o zapewnieniu maksymalnych osiągów w zimowych warunkach. Zimowa P Zero gwarantuje właścicielom najlepszych i luksusowych superaut taki sam styl jazdy, jaki jest typowy dla letniej wersji P Zero. Rezultatem jest praktycznie niezauważalna różnica w prowadzeniu i przyjemności z jazdy między oponą letnia a zimową. Oczywiście występują w niej typowe dla zimowego ogumienia zmiany jak inna mieszanka gumy, wzór bieżnika i rozwiązania techniczne dostosowane do warunków drogowych typowych dla zimy, które zapewniają podobny poziom bezpieczeństwa i kontroli.
- Z uwagi na swoje wysokie osiągi i świetne, sportowe prowadzenie, typowe dla opon Pirelli z linii P Zero, zimowa P Zero Winter świetnie sprawdzi się w samochodach z wyższej półki, z mocnymi silnikami. Została ona wybrana jako homologowana opona zimowa, m.in. do samochodów takich jak Audi RS6, McLaren GT, Mercedes AMG GT4, Mercedes C AMG i Porsche 911. Pirelli P Zero™ Winter może być jednak stosowana także w wielu innych sportowych samochodach, które nie zapadają w sen zimowy.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 275 / 35 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H