OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental ContiWinterContact TS830P to asymetryczna opona zimowa klasy premium (wysokiej). Producent opony, koncern Continental zaprojektował ją z myślą o użytkownikach nowoczesnych samochodów wyposażonych w systemy wspomagające kontrolę trakcji. Opona Continental ContiWinterContact TS830P oferuje optymalną charakterystykę jazdy na każdym rodzaju nawierzchni. Zapewnia przyczepność oraz precyzyjne sterowanie podczas pokonywania zakrętów i szybkiej jazdy nawet na oblodzonej i zaśnieżonej drodze.
- Continental ContiWinterContact TS830P to nowoczesna i wytrzymała opona wysokich osiągów. Dzięki zastosowaniu asymetrycznej rzeźby bieżnika uzyskano lepszą współpracę bieżnika z systemem ABS, ESP oraz innymi. Continental ContiWinterContact TS830P gwarantuje bardzo duże przebiegi. Inżynierowie koncernu Continental zadbali o odpowiednie wyważenie opony. Naciski są odpowiednio rozłożone na całej powierzchni styku bieżnika z podłożem, co przyczynia się do równomiernego zużycia bieżnika. Asymetryczna rzeźba gwarantuje również lepszą przyczepność na śliskiej drodze. Centralna część bieżnika została wykonana z klocków o zróżnicowanej wielkości. Ich ostre krawędzie odpowiadają za trzymanie się drogi. Dodatkowo ich powierzchnia została pokryta specjalnymi nacięciami lamelkowymi, które "wgryzają się" w podłoże.
- Dzięki nim samochód dynamicznie rusza i przyśpiesza, a droga hamowania jest krótsza niż w poprzednim modelu opony. Takie właściwości zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa nawet podczas szybkiej jazdy. Po zewnętrznej stronie, w strefie barków umieszczono specjalne, wystające bloki, które stabilizują tor jazdy oraz poprawiają tzw. przyczepność boczną na zakrętach. Opona Continental ContiWinterContact TS830P równie dobrze radzi sobie na mokrej nawierzchni. Cztery, szerokie kanały obwodowe gwarantują szybkie i skuteczne odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Jest to również zabezpieczenie przed zjawiskiem aqua i snowplaningu.
- Opona Continental ContiWinterContact TS830P to produkt klasy High Performance, przeznaczony dla samochodów wyższej I średniej klasy o dużych mocach i pojemnościach silnika. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji w zimowych warunkach. Gwarantuje sportowe wrażenia podczas jazdy niezależnie od rodzaju nawierzchni. Opona Continental ContiWinterContact TS830P znalazła się w seryjnym wyposażeniu samochodów marki Mercedes-Benz.
- Opona Continental ContiWinterContact TS830P to jedna z popularniejszych opon zimowych niemieckiego koncernu. Charakteryzuje się ona bardzo wysoką jakością wykonania. Do jej produkcji wykorzystano materiały z najwyższej półki, dzięki czemu stworzono jedną z najlepszych i najczęściej kupowanych opon High Performance klasy premium. Opona Continental ContiWinterContact TS830P to wyjątkowo korzystna inwestycja. Nowoczesny design i estetyczne wykonanie podkreślają ponadprzeciętne właściwości opony oraz poprawiają wygląd każdego samochodu.