

OPINII
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
W oponie Dunlop SP Winter Response zastosowano technologię Touch Technology, tj. opona posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianę boczną oraz stabilne połączenie z felgą. Dzięki temu prowadzenie samochodu z oponami Dunlop SP Winter Response pozwala kierowcy na precyzyjne czucie drogi.
Ważną cechą konstrukcyjną tej opony jest zróżnicowana w zależności od indeksu nośności gęstość opasania. Umożliwia to optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem, lepszą trakcję na śniegu, lodzie oraz odporność na aquaplaning. Dzięki zastosowaniu technologii bieżnika wielokątowego (Muliti Radius Tread), jest zapewniony z kolei równomierny rozkład ciśnienia na powierzchni styku kontaktu opony z nawierzchnią, co poprawia trakcję zarówno na suchej i mokrej drodze.
Opony zimowe Dunlop SP WINTER RESPONSE zostały stworzone z myślą o najbardziej wymagających kierowcach. Zapewniają komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 185 / 60 / R15

OPINII
WYSYŁKA W 24H

OPINII
WYSYŁKA W 24H

OPINII
WYSYŁKA W 24H

OPINII
WYSYŁKA W 24H

OPINII
WYSYŁKA W 24H

OPINII
WYSYŁKA W 24H