OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Yokohama W.drive V903 to zimowa opona klasy premium z japońskiego koncernu Yokohama, dedykowana dla aut osobowych oraz SUV z klasy średniej i wyższej o mocnych jednostkach napędowych. Szukasz inspiracji na zimę? Nowe opony YOKOHAMA V903 pobudzą twoje emocje aby zapewnić zimową jazdę na nieznanym dotąd poziomie.
- Opony V903 do samochodów osobowych i SUV są skonstruowane tak, aby zapewnić lepszą przyczepność na ośnieżonej drodze. Jako opony High Performance zachowują elastyczność w niskich temperaturach, a unikatowa rzeźba ich bieżnika zapewnia maksymalną trakcję. Kierunkowy bieżnik o wysokiej sztywności, unikatowe, trójwymiarowe kształty lamel oraz zastosowanie zaawansowanej mieszanki gumowej zapewniają wybitne osiągi w szerokim zakresie temperatur i na każdym rodzaju nawierzchni.
- Kierunkowy bieżnik o wysokiej sztywności zapewnia zrównoważone, wysokie osiągi zarówno na suchej, mokrej jak i ośnieżonej nawierzchni. Strefa wewnętrzna posiada bloki o umiarkowanej sztywności oraz rowki zapewniające skuteczną przyczepność na śniegu. Strefa zewnętrzna posiada bloki o wysokiej sztywności skuteczne podczas prowadzenia na zakrętach na nawierzchni suchej. Optymalne rozmieszczenie głównych wzdłużnych rowków pozwala na odpływ topniejącego śniegu i wody oraz utrzymanie maksymalnej powierzchni kontaktu opony na wszystkich rodzajach nawierzchni. Zoptymalizowana szerokość rowków pomiędzy klockami pozwala na odpływ topniejącego śniegu zapewniając dodatkową przyczepność poprzez wzmocniony efekt krawędziowy.
- Mieszanka opon W.drive odpowiada szerokiemu zakresowi temperatur, zapewniając optymalne osiągi w różnorodnych warunkach zimowych. Elastyczny polimer utrzymuje miękkość i elastyczność w niskich temperaturach. Mikro Silika o cząsteczkach mniejszych niż konwencjonalna silika zachowuje sztywność i stabilność w wysokich temperaturach, poprzez mocne łączenie polimerów, pomimo, że użyto polimerów miękkich. ZERUMA jest specjalnym dodatkiem, opracowanym przez YOKOHAMA, polepszającym dyspersję krzemionki w oponie.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 165 / 70 / R14
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII