OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Kumho WS71 to opona zimowa klasy medium (średniej) o asymetrycznym wzorze bieżnika. Kumho WS71 przeznaczona jest dla aut z napędem 4x4. Gwarantuje dobrą charakterystykę jazdy w każdych zimowych warunkach. Wyposażono ją w nowoczesny bieżnik, który gwarantuje odpowiednią kontrolę trakcji oraz przyczepność nawet na zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Opona oferuje również duży komfort jazdy. Jest wytrzymała, co przekłada się na długa żywotność.
- Opona Kumho WS71 została wyposażona w mocny, asymetryczny bieżni, który gwarantuje wysokie osiągi na każdej nawierzchni. Opona została przystosowana do specyfiki jazdy samochodem z napędem 4x4.Rzeźba opony Kumho WS71 została podzielona na dwie strefy. Zewnętrzna strona opony posiada prostą budowę. Zapewnia optymalną trakcję na mokrej drodze. Szerokie i głębokie kanały obwodowe skutecznie usuwają wodę z powierzchni kontaktu bieżnika z podłożem. Jest to również ochrona przed zjawiskiem aqua i snowplaningu. Wewnętrzna strona zapewnia bezpieczną jazdę na zaśnieżonej i zabłoconej drodze. Zastosowano w tym celu V-kształtne rozmieszczenie klocków. System szerokich rowków z licznymi załamaniami zapewnia odpowiednią przyczepność nawet na grubej i ubitej warstwie śniegu. Ostre krawędzie klocków wbijają się w podłoże, dzięki czemu opona nie ślizga się w miejscu. Opona Kumho WS71 równie dobrze radzi sobie na suchej nawierzchni.
- Optymalne rozłożenie nacisków zapewniają szerokie barki, które stabilizują tor jazdy oraz rozkładają naciski na całej powierzchni opony. Uzyskano dzięki temu równomierne zużycie bieżnika. Aby zagwarantować lepszą przyczepność na śliskiej drodze zastosowano system nacięć lamelkowych o sinusoidalnym kształcie, które gwarantują efekt wgryzania się w podłoże. Centralne żebro opony, odpowiedzialne za przenoszenie ruchów kierownicy na drogę posiada nacięcia w kształcie jodełki, dzięki czemu przystosowuje się do wszelkich nierówności nawierzchni. Aby zredukować poziom szumów i drgań zastosowano Specjalnie rowki pomiędzy blokami.
- Opona zimowa Kumho WS71 została stworzona dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. Szczególnie polecana jest do nowoczesnych, luksusowych sedanów i kombi, z napędem na cztery koła takich jak VW Passat 4Motion, Audi Quattro oraz BMW w opcji Xdrive. Opona sprawdza się również w innych autach segmentu terenowego i SUV.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 70 / R15
OPINII