OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opony VOYAGER WINTER w zależności od rozmiaru, produkowane są przez koncern GOODYEAR w europejskich fabrykach znajdujących się w Niemczech, Słowacji, Turcji, Polsce oraz Francji. Opona występuje w pięciu różnych wzorach bieżnika w zależności od rozmiaru. Opony VOYAGER to absolutna nowość koncernu Goodyear na sezon zimowy 2016. Wspaniały stosunek jakości do ceny gwarantuje zadowolenie szerokiej grupie odbiorców. Wysokie klasy ekonomiki paliwowej i hamowania na mokrej nawierzchni w połączeniu z niskim hałasem wytwarzanym przez opony sprawiają, że jest to lepszy wybór niż niektóre opony z klasy Premium za o wiele wyższą cenę. Opona VOYAGER dostępna jest w bardzo atrakcyjnej cenie biorąc pod uwagę, że opona jest produkowana w europejskich fabrykach koncernu Goodyear i oferuje aż 5 letnią gwarancję.
- VOYAGER WINTER to najnowszy model marki Goodyear będący nowością na sezon zimowy 2016/2017. VOYAGER WINTER to bliźniaczy model do doskonale ocenianej przez kierowców i wygrywającej liczne testy serii Ultra Grip 9. - Najważniejszą nową cechą nowego modelu jest krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni ( większość rozmiarów od B do C ) . Nowy, kierunkowy wzór bieżnika przypominający do złudzenia ten z opony ULTRAGRIP 9, doskonale radzi sobie na typowo zimowych nawierzchniach, w szczególności na śniegu. W niektórych rozmiarach opon 15 i 16, zastosowano bieżniki znane z takich opon jak Sava Eskimo HP lub Dunlop Winter Sport. VOYAGER WINTER zawdzięcza doskonałe warunki jezdne dużej ilości krawędzi, lamel oraz klockom bieżnika o zmiennym kształcie. Mieszanka specjalnych żywic i olejów pochodzenia roślinnego zwiększa przyczepność opony na każdej zimowej nawierzchni. Poziom hałasu wypada równie dobrze bo kształtuje się od 66 do 70 dB co nie jest nawet osiągane w niektórych oponach klasy Premium za o wiele większe kwoty zakupu.
- Każdy kierowca może czuć się bezpiecznie również na błocie pośniegowym, a bezpieczeństwo to zapewniają liczne rowki o różnej grubości, które skutecznie odprowadzają je z powierzchni opony. Tak samo opona zachowuje się w przypadku mokrej nawierzchni. Nowoczesna konstrukcja klocków barkowych zapewnia krótką drogę hamowania. Opony VOYAGER WINTER w zależności od rozmiaru produkowane są w 3 różnych rodzajach bieżnika.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 45 / R17
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H