OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- TOURADOR WINTER PRO TSU1 to opona zimowa klasy budżetowej. Model TSU1 to, produkt przeznaczony jest do samochodów osobowych, SUV oraz z napędem na cztery koła. Opona ta została zaprojektowana tak, aby zapewnić wysokie osiągi w warunkach zimowych. Wprowadzono w niej rozwiązania konstrukcyjne mające na celu zmniejszenie oporów toczenia oraz np. drogi hamowania na śniegu.
- Kierunkowy bieżnik opony TOURADOR WINTER PRO TSU1 został wyposażony w system nacięć umieszczonych pod specjalnie opracowanym kątem. Jego zadaniem jest utrzymywanie odpowiedniej trakcji na zaśnieżonych czy oblodzonych nawierzchniach.
- Natomiast optymalną przyczepność w każdych warunkach, oponom TOURADOR WINTER PRO TSU1 ma zawdzięczać centralnym żebrom z licznymi rowkami i trójwymiarowymi lamelkami. Do ich konstrukcji wykorzystano technologię, która opiera się na dwóch rozwiązaniach. Pierwsze z nich poprzez powodowanie, iż klocki bieżnika zazębiają i blokują się nawzajem, ma gwarantować lepsze parametry w zakresie hamowania, skręcania i innych manewrów. Drugie, to zmienna geometria lameli, które dzięki niej zyskują sztywność, potrzebną do zapewnienia właściwej motoryki i odporności na duże obciążenia zewnętrzne, powstające przy szybkiej i dynamicznej jeździe. Po obu stronach centralnego żebra opon TOURADOR WINTER PRO TSU1 biegną szerokie kanały wzdłużne, które stanowią system usuwania wody i błota pośniegowego spod powierzchni opony. Ich efektywne działanie redukuje ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu snowplaningu, a także zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy na mokrych nawierzchniach.