KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Barum
BRILLANTIS 2
index prędkości:
T - max 190 km/h
index nośności:
86 - max 530 kg
gwarancja:
7 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
D
przyczepność na mokrej nawierzchni:
C
zewnętrzny hałas toczenia:
70
rok produkcji:
2024
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 296zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Barum Brillantis 2 to letnia opona klasy ekonomicznej. To następczyni pierwszej generacji opon serii Brillantis. Zastosowano w niej asymetryczną rzeźbę bieżnika, która gwarantuje wysokie osiągi oraz wysokie bezpieczeństwo na mokrej i suchej nawierzchni. Opona jest również odporna na zużycie, dzięki czemu jest oszczędnym rozwiązaniem do codziennej eksploatacji.

- Barum Brillantis 2 to propozycja dla kierowców, którzy poszukują opony o dobrych parametrach trakcyjnych. Założeniem konstruktorów było stworzenie opony, która zapewni długie przebiegi, a równocześnie jest wysoce odporna na zjawisko aquaplaningu. Dodatkowo udało się poprawić reakcję na zmianę prędkości oraz skrócono jej drogę hamowania. Te właściwości to przede wszystkim zasługa zaawansowanej rzeźby bieżnika. Wykorzystano w niej trzy szerokie kanały obwodowe oraz łukowate rowki po wewnętrznej stronie barku, które sprawnie usuwają wodę na boki oraz ograniczają ryzyko poślizgu hydrodynamicznego. Aby poprawić kontakt z podłożem konstruktorzy zastosowali technologię o nazwie Barum Belt System.

- Rozwiązanie polega na zastosowaniu płaskiego i sztywnego profilu z zaokrąglonymi krawędziami, który umożliwia optymalną dystrybucję nacisków na całej płaszczyźnie styku z podłożem. Dzięki temu opona lepiej przylega do podłoża, zużywa się bardziej równomiernie oraz jest bardziej odporna na deformacje oraz uszkodzenia mechaniczne. Model został zaprojektowany specjalnie do samochodów osobowych średniej klasy, a w szczególności dla kompaktów, które poruszają się głównie w ruchu miejskim. Opona asymetryczna powinna być montowana zgodnie z zaleceniami producenta. Na ścianie bocznej znajdują się oznaczenia (inside-outside). W przypadku tego modelu nie występuje podział na opony lewe i prawe.

- Barum to producent opon z ponad 70 letnim doświadczeniem. Marka jest częścią koncernu Continental. Słynie z produkcji wysokiej jakości opon przystosowanych do zmiennych warunków atmosferycznych charakterystycznych dla klimatu Europy Środko
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 185 / 70 / R13