OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Uniroyal SNOW MAX 3 to opona zimowa klasy średniej. Marka Uniroyal jest częścią koncernu Continental. Opona Uniroyal Snow Max 2 bezpieczne i ekonomiczne rozwiązanie dla samochodów transportowych. Opona gwarantuje wysoką przyczepność i dobrą kierowalność nawet na mocno zaśnieżonej i mokrej drodze. Ponadto zapewnia krótką drogę hamowania oraz komfort jazdy porównywalny z jazdą samochodem osobowym.
- Opona SNOW MAX 3, podobnie jak pozostałe produkty marki, charakteryzuje się wysoką ochroną przed zjawiskiem aquaplaningu. Jej nowoczesna rzeźba zapewnia płynną jazdę nawet podczas dużych opadów śniegu i deszczu. Konstruktorzy zastosowali w niej mocną i głęboka rzeźbę wyposażoną w trzy szerokie kanały obwodowe. Gwarantują one efektywne osuszanie bieżnika oraz wysoką ochronę przed poślizgiem hydrodynamicznym. Woda i błoto pośniegowa są szybko usuwane spod powierzchni styku opony z podłożem, co zapewnia odpowiednią przyczepność. Żebra w środkowej części opony zbudowane są z mocnych klocków o ostrych krawędziach. Działają one jak ostre brzytwy, które wbijają się w podłoże. Taka rzeźba zapewnia odpowiednią przyczepność.
- Dodatkowym zabezpieczeniem na śniegu i lodzie są nacięcia lamelkowe na powierzchni klocków bieżnika. Konstruktorzy opony zastosowali dwa rodzaje lameli. Środkowa część pokryta jest nacięciami w kształcie schodków, natomiast na bokach zastosowano faliste lamelki. Struktura zapewnia dodatkową liczbę ostrych krawędzi. Uzyskano w ten sposób krótką drogę hamowania oraz precyzyjne sterowanie w każdych zimowych warunkach. Do produkcji bieżnika zastosowano innowacyjną mieszankę gumową odporną na niską temperaturę, ścieranie oraz duże obciążenia. W połączeniu z mocnym opasaniem, tworzywo chroni profil opony przed odkształceniami. Dodatkowo opona zużywa się wolno, co gwarantuje wydłużoną żywotność.
- Opona Uniroyal SNOW MAX 3 przeznaczona jest na sezon zimowy dla samochodów dostawczych. Sprawdza się w lekkich furgonetkach i ciężarówkach, które poruszają się zarówno na drogach miejskich, jak i w trasie. Opona Uniroyal zapewnia również wysoki komfort jazdy, dzięki czemu może być również wykorzystywana w minibusach. Gwarantuje wysokie przebiegi, co czyni z niej ekonomiczne rozwiązanie dla segmentu komercyjnego.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 175 / 65 / R14
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII