OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opony iON i*cept są specjalnie zaprojektowane dla pojazdów elektrycznych, oferując optymalne osiągi i przewyższając granice kompromisów. Z ich unikalnym wzorem bieżnika w kształcie litery V i innowacyjnymi technologiami, są idealnym wyborem dla kierowców elektrycznych aut.
- Wzór bieżnika opon iON i*cept, zaprojektowany w kształcie litery V, nie tylko rozprasza hałas z drogi, ale również zapewnia doskonałą przyczepność na śniegu poprzez naprzemienne umiejscowienie klocków wewnętrznych i zewnętrznych. Optymalna sekwencja rozmiarów klocków bieżnika oraz zastosowanie odpowiedniej podziałki w oponach przyczyniają się do redukcji hałasu i poprawy osiągów.
- Hankook rozumie, że jedną z obaw kierowców elektrycznych jest zasięg pojazdu w zimowych warunkach. Opony iON i*cept zostały zoptymalizowane, aby zmniejszyć opory toczenia, co zwiększa efektywność baterii i pozwala na dłuższą jazdę. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej oraz zoptymalizowanemu procesowi wulkanizacji w niższej temperaturze, opony te charakteryzują się jednorodną strukturą i niskimi oporami toczenia.
- Aerodynamiczny profil boczny opony iON i*cept nie tylko zmniejsza opory toczenia, ale także redukuje opór powietrza i hałas. Dodatkowo, dzięki specjalnej technologii kształtu profilu opony, sztywność ściany bocznej została zwiększona o 7%, co przyczynia się do lepszego prowadzenia pojazdu elektrycznego.
- Zoptymalizowane rozmieszczenie i kierunek lameli w oponach iON icept gwarantują doskonałą przyczepność i hamowanie na śniegu. Lamele 2D w centralnej części bieżnika poprawiają trakcję, natomiast lamele 3D na barkach opony zapewniają sztywność klocków bieżnika. Dzięki temu opony iON icept zapewniają bezpieczeństwo w różnorodnych warunkach drogowych.
- Mieszanka gumowa bieżnika opon iON i*cept została opracowana z wykorzystaniem wysoko skoncentrowanej krzemionki i materiałów przyjaznych środowisku. Dzięki temu opony te charakteryzują się niskimi oporami toczenia bez utraty właściwości jezdnych na śniegu. Dodatkowo, specjalne lamele wodne pomiędzy lamelami zimowymi wewnątrz klocków bieżnika wspomagają drenaż wody, co poprawia bezpieczeństwo jazdy.
- Wybierz opony iON i*cept i przekrocz granice oczekiwań, ciesząc się optymalnymi osiągami i niezawodnością dla Twojego pojazdu elektrycznego.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 295 / 40 / R21
OPINII
OPINII
OPINII