OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental ContiSportContact 3 spełnia podstawowy wymóg stawiany oponom dla sportowych aut. Zapewnia wysoką precyzję sterowania. Nawet przy bardzo wysokich prędkościach i nagłych manewrach opona gwarantuje dobrą przyczepność. Dzięki dopracowanej rzeźbie bieżnika opona radzi sobie z ogromnymi siłami, które powstają podczas ekstremalnie szybkiej jazdy. Asymetryczne żebra bieżnika zapewniają krótszą niż w poprzednich oponach drogę hamowania. Opona wykorzystuje siły wzdłużne, które przenoszone są przez sztywne żebra wprost na jezdnię. Reakcja na hamowanie jest natychmiastowa. Aby poradzić sobie z siłami poprzecznymi zastosowano zakrzywione krawędzie bieżnika, które stabilizują żebra i redukują ich odkształcanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększono precyzje kierowania podczas pokonywania zakrętów. Opona ma również podwyższoną odporność na aquaplaning.
- Opona posiada szerokie kanały wzdłużne oraz system bocznych rowków, które skutecznie absorbują wodę. Standardem tej serii jest wzmocniona struktura opony. Zarówno bok opony jak i wewnętrzna strona krawędzi bieżnika posiadają dodatkową warstwę gumy. Odpowiedni kształt stopki zapewnia dokładne przyleganie do rantu felgi. Zadbano również o zredukowanie oporów toczenia. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości mieszanki i odpowiedniemu wyważeniu, opona zapewnia cichobieżność i równomierne zużycie bieżnika. Opona uzyskała wysokie noty w wielu testach. Ocena końcowa magazynu „Sport Auto” 05/2007 i rankingu „ADAC” (03/2008) to „polecana”.
- Opony Continental ContiSportContact 3 to letni produkt dla samochodów wysokiej klasy. Zapewnia prawdziwie sportowe osiągi. Opona nie nadaje się do jazdy w ujemnych temperaturach, traci swoje właściwości i nie zapewnia bezpiecznej jazdy. Ponieważ jest to opona asymetryczna, należy zwrócić uwagę na oznaczenia na bokach opony i zamontować ją zgodnie z zaleceniem producenta.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 275 / 40 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII