OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Hankook to firma, która pochodzi z Korei Południowej, a założona została w 1941 roku. Na początku swojej działalności przyjęła nazwę Chosun Tire Industrial Co. LTD, która w 1968 roku została zmieniona na Hankook. Opony marki montowane są na pierwsze wyposażenie w wielu różnych samochodach. Od roku 2004 Hankook współpracuje z niemiecką firmą Hamman Motorsport i od tego czasu mottem firmy jest "Driving Emotion".
- Hankook Winter i*cept RS2 W452 jest ulepszoną wersją popularnego modelu i*cept RS W442.
- Opona została zaprojektowana specjalnie dla szerokiej gamy samochodów – od małych samochodów miejskich, przez samochody kompaktowe i średniej wielkości limuzyny aż po samochody kombi i rodzinne vany – oraz została zoptymalizowana pod kątem umiarkowanego klimatu Europy Środkowej i Zachodniej. Wyróżnia się wyjątkowo pewną i stabilną charakterystyką prowadzenia na mokrej, zaśnieżonej, zabłoconej i suchej nawierzchni.
- Wzór bieżnika opony został zoptymalizowany pod kątem osiągów na zaśnieżonej nawierzchni. Dzięki zwiększonej liczbie rowków i powiększeniu ich powierzchni poprawia się przyczepność na śniegu, a woda i błoto są szybko odprowadzane na boki opony. Szerokie, poprzeczne rowki ograniczają ryzyko aquaplaningu i pozytywnie wpływają na osiągi poprzez zwiększenie powierzchni kontaktu z jezdnią. Razem ze zoptymalizowanym profilem bieżnika pomagają one wypychać wodę na boki i osuszać bieżnik.
- Zastosowanie technologii krawędziowania zwiększa trakcję na śniegu, w czym dodatkowo pomagają krawędzie 3D. Trójwymiarowe lamele optymalizują zimowe osiągi i zwiększają stabilność prowadzenia dzięki minimalizacji ruchów klocków bieżnika. Mieszankę gumową wzbogacono o specjalną krzemionkę o dużym rozproszeniu, która gwarantuje bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu nie musisz rezygnować z pełnowartościowej i dynamicznej jazdy w niesprzyjających warunkach pogodowych.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 185 / 55 / R14
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII