KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

TOYO
PROXES SPORT
index prędkości:
Y - max 300 km/h
index nośności:
96 - max 710 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
efektywność paliwowa:
D
przyczepność na mokrej nawierzchni:
A
zewnętrzny hałas toczenia:
70
rok produkcji:
2022
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 429zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Od swojego założenia w 1945 Toyo Tire & Rubber Co., Ltd. zaangażowane było przede wszystkim w wytwarzanie i sprzedaż opon do samochodów, gumy przemysłowej, miękkich i sztywnych produktów poliuretanowych oraz gumy antywibracyjnej. Od początku nieustannie podbijało nowe rynki, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych technologii i produktów. Firma TOYO rozprzestrzeniła się szeroko poza Japoński rynek. Teraz grupa TOYO TIRES działa w ponad 100 krajach i regionach jako dostawca unikalnych produktów i usług, które odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów.

- Przełomowa technologia oraz wyjątkowe osiągi – tak w skrócie można opisać nową oponę TOYO z rodziny PROXES. Proxes Sport to następca kultowej opony Proxes T1R. Dzięki zupełnie nowej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika zapewnia wyjątkową przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach.

- Zastosowanie nowej technologii dwóch rodzajów mieszanki po wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika poprawia zachowanie na zakrętach, hamowanie oraz stabilność podczas szybkiej jazdy. Za efektywne odprowadzanie wody odpowiadają trzy szerokie rowki oraz liczne nacięcia wewnętrznej strony bieżnika. Technologia Podwójnej Mieszanki: Wewnętrzna mieszanka specjalnie została zaprojektowana z myślą o szybkiej i liniowej reakcji układu sterowniczego.

- Zewnętrzna mieszanka została tak dobrana, by maksymalnie zwiększyć zdolność pokonywania zakrętów. Każda z mieszanek odpowiada innym potrzebom wewnętrznej i zewnętrznej części opony zapewniając jej wyjątkowe osiągi podczas jazdy i hamowania. Mieszanka bieżnika wewnętrznego znacznie poprawia pierwotną reakcję układu sterowniczego. Mieszanka bieżnika zewnętrznego ma na celu zwiększenie osiągów na zakrętach pozwalając na znoszenie wyższych sił przy skręcaniu.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 235 / 50 / R17
Vredestein
ULTRAC
index prędkości:
Y - max 300 km/h
index nośności:
96 - max 710 kg
gwarancja:
3 lata od daty zakupu
parametry:
B
A
69
BRAK
OPINII
cena: 558zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H
Hankook
K135
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
96 - max 710 kg
gwarancja:
WIECZYSTA
parametry:
C
A
69
BRAK
OPINII
cena: 536zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H
Michelin
PRIMACY 3
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
96 - max 710 kg
gwarancja:
10 lat od daty zakupu
parametry:
C
A
71
BRAK
OPINII
cena: 750zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H
TRISTAR
SPORTPOWER
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
100 - max 800 kg
gwarancja:
3 lata od daty zakupu
parametry:
C
C
71
BRAK
OPINII
cena: 290zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H