KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Falken
FK453CC
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
92 - max 630 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
efektywność paliwowa:
C
przyczepność na mokrej nawierzchni:
A
zewnętrzny hałas toczenia:
67
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 494zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Firma Falken wprowadza na rynek oponę FK453CC, rozwiniecie technologiczne modelu FK 453 mogącego pochwalić się licznym gronem entuzjastów wśród amatorów sportowej jazdy. Producent testował swój nowy produkt na torach samochodowych, między innymi na słynnym torze Nürburgringu.
Opona Azenis FK453CC miała trudne zadanie: zastąpić jeden z flagowych modeli serii Falken, czyli znakomitego FK453. Celem pretendenta jest zapewnienie najwyższej skuteczności oraz przyjemności z jazdy amatorom sportowego stylu prowadzenia. Wprowadzona na rynek w roku 2011, opona FK453 cieszyła się bardzo dobrą opinią w kręgach amatorów sportowej jazdy. Trzeba dodać, że w ramach kampanii promujących, Falken przedstawiał oponę jako mocno zorientowaną na drift oraz szeroko pojęte sporty samochodowe.

- Azenis FK453CC powstał na potrzeby rynku europejskiego i zgodnie z jego wymogami. Oznacza to, że przy tworzeniu specyfikacji Falken uwzględnił wszelkie kryteria związane z jazdą samochodami sportowymi w Europie.Niektóre parametry, takie jak przyczepność oraz trzymanie się drogi na mokrej nawierzchni zostały dopracowane ze szczególnym pietyzmem. Doświadczenie uzyskane w czasie wyścigów pozwoliło Falkenowi uzyskać dobre wyważenie osiągów, ze szczególnym naciskiem położonym na przyjemność z jazdy.

- Dla zapewnienia wysokich osiągów oraz skuteczności podczas jazdy sportowej, Azenis FK453CC został przetestowany na wielu torach, m.in. na Nürburgringu. Niemiecki tor odegrał znaczną rolę podczas dopracowywania szczegółów technicznych tego produktu. Na tyle znaczną, że nazwa jednej z technologii zastosowanych w oponie nosi pochodzi właśnie od niego: NUR-Spec. Za tą nazwą kryje się wzmocniona struktura z nylonem dla większej sztywności opon i lepszego czucia drogi podczas jazdy.

- Technologia ta umożliwia m.in. znaczne poszerzenie strefy kontaktu z drogą oraz zwiększenie osiągów opony, zwłaszcza pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz hamowania w stosunku do FK453.Bieżnik umożliwia sprawne odprowadzanie wody spod kół. Dodatkowo został zoptymalizowany pod kątem poziomu hałasu.
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 215 / 50 / R18
Hankook
K125
index prędkości:
H - max 210 km/h
index nośności:
92 - max 630 kg
gwarancja:
WIECZYSTA
parametry:
C
B
70
BRAK
OPINII
cena: 495zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H
Hankook
K125
index prędkości:
V - max 240 km/h
index nośności:
92 - max 630 kg
gwarancja:
WIECZYSTA
parametry:
C
B
71
BRAK
OPINII
cena: 499zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H
Falken
AZENIS FK520
index prędkości:
W - max 270 km/h
index nośności:
92 - max 630 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
parametry:
C
A
70
BRAK
OPINII
cena: 466zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H