OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- ContiCrossContact UHP to produkt klasy premium (wysokiej), wyprodukowany przez koncern Continental. To letnia opona dla szybkich samochodów z napędem na cztery koła. Oferuje wysoką stabilność na zakrętach i płynną jazdę na wprost. Dzięki zastosowaniu bionicznego konturu zapewnia krótką drogę hamowania. Opony Continental ContiCrossContact UHP to również precyzyjne prowadzenie i duży komfort jazdy.
- Opona Continental ContiCrossContact UHP to wysokiej jakości opona przeznaczona do szybkiej jazdy szosowej. Zapewnia bardzo wysokie sportowe osiągi. Opona została wyposażona w innowacyjny bioniczny kontur. Inżynierowie firmy Continental wykorzystali odkrycia bioniki, czyli nauki zajmującej się wykorzystaniem w technice naturalnych, występujących w przyrodzie rozwiązań. W oponie Continental ContiCrossContact UHP wykorzystano zasadę działania kociej łapy. Kot, kiedy chce zahamować rozszerza łapę, aby przenieść więcej siły na podłoże. W podobny sposób działa opona ContiCrossContact UHP. Podczas hamowania kształt bieżnika zmienia się, a powierzchnia gumy przylegającej do podłoża powiększa się. Dzięki takiej technologii droga hamowania jest krótsza. Opona lepiej przylega do podłoża. Dla zapewnienia bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni zastosowano szerokie kanały obwodowe, które skutecznie odprowadzają wodę z centralnej części opony na boki oraz redukują zjawisko aquaplaningu.
- Odpowiednio dobrany skład mieszanki z dodatkiem krzemionki zapewnia bardzo dobry kontakt z mokrą i śliską nawierzchnią. Dla płynnej i dynamicznej jazdy na suchym podłożu w części barkowej umieszczono masywne bloki. Zapewniają one wysoką precyzję kierowania, dobrą przyczepność, szybkie hamowanie oraz stabilność nawet na ostrych zakrętach. Dzięki przesuniętym względem siebie połówkom bieżnika zredukowano poziom hałasu.
- Continental ContiCrossContact UHP to letnia opona zaliczana do produktów klasy UHP (Ultra High Performance). Została stworzona z myślą o samochodach z napędem na cztery koła, które osiągają bardzo wysokie prędkości. Sprawdzi się zarówno w wysokiej klasy SUVach, jak i sportowych limuzynach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 55 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H