OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Pirelli P Zero S.C. to opona letnia klasy premium (wysokiej). Pirelli to niezależny producent wysokiej jakości opon. Opona Pirelli P Zero powstała dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wyposażono ją w agresywną, asymetryczną rzeźbę bieżnika. Gwarantuje wygodną i bezpieczną jazdę, nawet przy dużych prędkościach. Opona bardzo dobrze trzyma się na zakrętach.
- Opona Pirelli P Zero S.C. została zaprojektowana z myślą o najbardziej wymagających kierowcach. To produkt z górnej półki, którego podstawę stanowi zaawansowana nanotechnologia. Zastosowanie asymetrycznej rzeźby pozwoliło na poprawę ogólnych właściwości jezdnych. Bieżnik zbudowany jest z pięciu żeber złożonych z sekwencji prostych klocków z drobnymi nacięciami na krawędziach. Prosta linia poprzecznych krawędzi została specjalnie złamana ukośnymi klockami, aby zapewnić lepsze osiągi przy wyższych prędkościach. Wzdłuż opony przebiegają proste kanały. Ich zadaniem jest osuszanie bieżnika oraz ochrona przed zjawiskiem aquaplaningu. W celu wydłużenia przebiegów konstruktorzy zastosowali płaski profil, który zapewnia większą powierzchnię kontaktu z podłożem. Takie rozwiązanie umożliwia optymalne rozłożenie nacisków na całej płaszczyźnie opony. Samochód prowadzi się pewniej i płynniej. Dodatkowo zużycie bieżnika jest równomierne i powolne.
- Wspomniana wcześniej nanotechnologia znalazła zastosowanie w mieszance gumowej użytej do produkcji bieżnika oraz w budowie bieżnika i stopki. Pomiędzy nimi zastosowano mikrołączenia, które redukują opory toczenia oraz zapewniają wyższy komfort jazdy. Tworzywo polimerowe charakteryzuje się także dużą odpornością na wysokie temperatury, które powstają podczas szybkiej jazdy. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie w opinie Pirelli P Zero S.C. systemu Hybrid Cord. Zwiększa on wytrzymałość opony oraz zapobiega deformowaniu się kształtu opony na skutek oddziaływania siły odśrodkowej. Dodatkowym atutem opony Pirelli P Zero S.C jest atrakcyjny wygląd. Prosty i surowy wzór bieżnika jest wizytówką opon tej marki.
- Opona Pirelli P Zero S.C. zaliczana jest do segmentu Ultra High Performance. Zapewnia wysoką kontrolę trakcji nawet przy ekstremalnych prędkościach. Przeznaczona jest do użytku w samochodach o sportowym charakterze, zarówno w luksusowych sedanach, jak i coupe wyposażonych w silniki o bardzo dużej mocy.
- Warto wspomnieć, że Pirelli w zależności od charakteru użytkowania samochodu zaprojektowało dwie wersje bieżnika. Dla limuzyn (L.S.) bok bieżnika jest nieco bardziej pocięty co ma redukować hałas, z kolei wersja sportowa (S.C.) ma bok lity, dzięki czemu opona jest jeszcze bardziej sztywna.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 315 / 35 / R21
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H