OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Vredestein to holenderski producent opon klasy Premium. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1946 roku, chociaż doświadczenie przedsiębiorstwa w produkcji asortymentu gumowego sięga 1909 roku. W 2009 r. markę przejęła firma Apollo Tyres Ltd. Firma związana jest ze współpracy z włoskim studiem projektowym Giorgietto Giugiaro. Opony Vredestein charakteryzują się doskonałymi osiągami i unikalnym wyglądem. Są to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie. Vredestein słynie także z produkcji opon do samochodów zabytkowych.
- Nowa opona Vredestein Quatrac PRO firmy Vredestein cechuje się smukłym, asymetrycznym wzorem bieżnika. Letnia część bieżnika o obniżonym współczynniku oporu powietrza zapewnia doskonałą przyczepność i najwyższą precyzję prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni, natomiast zimowa część bieżnika, w której zastosowano zaawansowaną technologię wykonania lameli, gwarantuje dobrą przyczepność na zimnej lub ośnieżonej nawierzchni.
- Trójwymiarowe bruzdy ułożone między lamelami w środkowej części opony zapewniają doskonałą przyczepność na zakrętach i umożliwiają szybsze przyspieszanie, nawet na ośnieżonych i oblodzonych jezdniach. Innowacyjna mieszanka z wysoką zawartością krzemionki zapewnia równomierne zużywanie się i długi okres użytkowania opony. Dzięki niskiemu oporowi toczenia, krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni i niewielkiemu szumowi toczenia, opona Quatrac PRO firmy Vredestein osiąga dobre wyniki we wszystkich trzech kategoriach znakowania opon zgodnie z normami UE.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 45 / R21
OPINII