KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Falken
SN832EC
index prędkości:
T - max 190 km/h
index nośności:
77 - max 412 kg
gwarancja:
2 lata od daty zakupu
efektywność paliwowa:
C
przyczepność na mokrej nawierzchni:
B
zewnętrzny hałas toczenia:
69
rok produkcji:
2021
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 187zł
ilość:
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Nowe energooszczędne opony do samochodów osobowych zostały opracowane z wykorzystaniem najnowocześniejszego na świecie Centrum Technicznego oraz japońskiego Super Komputera „Symulatora Świata”. Producent opon Falken zatrudnił inżynierów z poza tradycyjnej branży oponiarskiej, aby rozwinęli nowoczesny proces projektowania „Nano 4D ", który przyczynił się do powstania Falken Sincera SN832 Ecorun. Nowa technologia pozwoliła na wykonywanie bardziej szczegółowych symulacji i analiz, które z kolei pozwoliły na zmniejszenie oporu toczenia i długości drogi hamowania w stosunku do poprzedniego modelu. Dzięki temu opona Falken otrzymała klasę A na etykiecie UE.

- Japoński Super Komputer znany jako „Symulator Świata” jest zwykle używany do modelowania zmian klimatu na dużą skalę lub do badań skutków tsunami i trzęsienia ziemi. Nowoczesne Centrum Techniczne jest w stanie wytworzyć także promieniowanie, które jest około miliard razy bardziej dokładne niż konwencjonalne źródła promieniowania rentgenowskiego. Jest one używane przez naukowców do wielu projektów badawczych. Inżynierzy Falken wykorzystali powyższe technologie do przeanalizowania związku krzemionki i budowy opony na poziomie sub-nano, co stanowiło część procesu projektowania „Nano 4D”. Łącząc nowoczesną technologię promieniowania i „Symulator Świata”, podczas symulacji w rzeczywistych warunkach, inżynierowi Falken byli w stanie określić, jak i gdzie ciepło jest generowane przez oponę i jak je zminimalizować, co zmniejszy opory toczenia.

- Naukowcy stworzyli nowy związek polimerów należący do grupy krzemionek. Grupy te ograniczają ruch elementów krzemionki i ich nagły wzrost temperatury. Ich reakcje symulowane były w nanometrowym powiększeniu (jeden milimetr to milion nanometrów). Uzyskane wyniki, pokazują oszczędność paliwa na poziomie 4% bardziej efektywnym w stosunku poprzedniego bieżnika Falken SN828.

- Oprócz powyższych innowacji, Sincera SN832 Ecorun posiada bardziej okrągły przekrój profilu, dzięki czemu równomierniej rozprowadzają się obciążenia pojazdu. Doświadczony kierowca odczuje również bardziej precyzyjne prowadzenie i lepszą stabilność kierunkową. Szerokie i proste rowki boczne bieżnika poprawiają odporność na aquaplaning (większa odporność na aquaplaning aż o 32% w stosunku poprzedniego bieżnika SN828).
Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 155 / 80 / R12