KONTAKT Z DORADCĄ: +48 601 176 177 PN - PT: 7:00 - 22:00 SO - ND: 8:00 - 16:00

 
 
 
 

Goodyear
EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 SUV
index prędkości:
Y - max 300 km/h
index nośności:
104 - max 900 kg
gwarancja:
5 lat od daty zakupu
efektywność paliwowa:
B
przyczepność na mokrej nawierzchni:
B
zewnętrzny hałas toczenia:
70
rok produkcji:
2023
dodatkowe oznaczenia:
BRAK
OPINII
cena: 1527zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.

Efektywność paliwowa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).

- Nowa opona Goodyeara Eagle F1 Asymmetric 3 została pokazana na targach w Genewie w 2016 roku, to prawdziwy skok technologiczny. Zapewnia o 31 proc. dłuższy przebieg oraz zdecydowanie skraca drogę hamowania zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. To przekłada się bezpośrednio nie tylko na lepsze panowanie nad pojazdem, ale także daje większą przyjemność z jazdy. - Praca inżynierów szykujących kolejną generację opon z linii Eagle przyniosła efekty. Gumy uzyskują bardzo dobre wyniki w czasie testów oraz trafiają na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium wymagających producentów jak Jaguar, Lexus, Infiniti. Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele ciekawych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika, z zawartością lepkiej żywicy, dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową. - Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.


- Inny test został przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd. Porównanie zlecone przez Goodyeara wykazało, że opona Eagle F1 Asymmetric 3, w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów, wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9 proc.) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4 proc.). Trakcja na mokrych drogach była o 4 proc lepsza. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9 proc. w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście.

Nie dodano jeszcze opinii, bądź pierwszy!

Zobacz również

Inne opony w rozmiarze 245 / 45 / R21
Hankook
K127
index prędkości:
Y - max 300 km/h
index nośności:
104 - max 900 kg
gwarancja:
WIECZYSTA
parametry:
C
A
72
BRAK
OPINII
cena: 810zł
ilość:
dostawa gratis!
WYSYŁKA W 24H