OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona KUMHO MT51 charakteryzuje się wysoką odpornością, nawet w najcięższych, terenowych warunkach. Wyposażono ją w masywny, kierunkowy wzór, który składa się z dużych klocków. Pomiędzy nimi znajdują się bardzo szerokie kanały. Ich zadaniem jest sprawne usuwanie wody i błota, a nawet piachu spod bieżnika. Rzeźba bez problemu przecina film wodny, dzięki czemu jest odporna na zjawisko aquaplaningu. Struktura gwarantuje również wysoką kierowalność nawet na grząskim i podmokłym terenie. Proste krawędzie wręcz wgryzają się w podłoże.
- Konstruktorzy marki KUMHO zadbali o odpowiednie wyważenie bieżnika. Ogromne elementy zapewniają optymalny rozkład nacisków. Wysoka antyścierność mieszanki gumowej gwarantuje bardzo długie przebiegi oraz niezmienne właściwości przez długi czas. Wewnątrz bieżnika umieszczono sztywne, stalowe opasanie. Poprawiono również konstrukcję ściany bocznej oraz wzmocniono budowę stopki. Dzięki temu opona KUMHO MT51 lepiej przylega do felgi, w mniejszym stopniu ulega deformacji profilu oraz jest bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne, nawet na kamienistym podłożu.
- Aby poprawić osiągi na drodze utwardzonej, konstruktorzy zastosowali wzmocnione barki, których wzór zachodzi aż na ścianę boczną opony. Konstrukcja zapewnia odpowiednią stabilizację toru jazdy oraz gwarantuje przyczepność na zakrętach. Aby zwiększyć ogólną wytrzymałość opony zastosowano mieszankę gumową o dużej odporności na ścieranie oraz wysokie temperatury. Tworzywo zachowuje odpowiednią sztywność, a jednocześnie posiada właściwości antypoślizgowe.
- KUMHO MT51 to nowoczesna opona terenowa, która charakteryzuje się wysoką przyczepnością i kierowalnością niezależnie od rodzaju nawierzchni. Sprawdza się nawet w ekstremalnych, off-roadowych warunkach. Przeznaczona jest zarówno do klasycznych terenówek, jak i dużych SUVów.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 265 / 70 / R16
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H