OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Bieżnik opony Hankook Ventus ST został wyposażony w kierunkowe rowki w kształcie litery „V”, których zadaniem jest zapewnianie optymalnej trakcji na każdej nawierzchni. Dodatkowo przeciwdziałają one zjawisku aquaplaningu, odprowadzając wodę spod powierzchni opony. Taka konstrukcja bieżnika, w połączeniu z właściwościami mieszanki użytej do jego budowy ma na celu utrzymanie precyzji jazdy i sterowności zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach, skrócenie drogi hamowania, a także zmniejszenie zużycia paliwa.
- Dodatkowo opona Hankook Ventus ST zachowuje stały kontakt z powierzchnią drogi a, zaprojektowane komputerowo z wykorzystaniem teorii DDPT (Dual Depth Pitch Theory) nacięcia minimalizują emisję hałasu. Ma to zapewniać płynną i komfortową jazdę niezależnie od warunków. Ponadto klockom bieżnika, których kształt został wygenerowany przy pomocy zaawansowanych technologii, nadano optymalną sztywność. Dzięki temu uzyskuje on znaczną odporność na ścieranie, przez co wydłuża się jego żywotność.
- Natomiast w konstrukcji samej opony Hankook Ventus ST zastosowano nowoczesne rozwiązania w obrębie stopki, drutówki oraz osnowy, które mają poprawiać stabilność i komfort jazdy przy dużych prędkościach oraz zwiększać reakcję układu kierowniczego. Szerokie stalowe pasy użyte w konstrukcji opasania, dzięki swojej rozciągliwości, stanowią dodatkowe zabezpieczenie podczas dynamicznego przyśpieszania lub hamowania. W Hankook Ventus ST zastosowano również dodatkowe wzmocnienie boku, które czyni oponę bardziej odporną na wstrząsy czy drobne uszkodzenia.
Opona Hankook Ventus ST przeznaczona do jazdy w mieście i po utwardzonych powierzchniach. W przypadku niektórych rozmiarów zastosowano dodatkowe wzmocnienie (XL).
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 285 / 55 / R18
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII