OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- DIAMONDBACK DE301 to opona letnia klasy ekonomicznej na letni sezon. Przeznaczona do samochodów osobowych średniego i wyższego segmentu. Jest to oszczędna propozycja do codziennej, intensywnej eksploatacji. Gwarantuje długie przebiegi i mniejsze zużycie paliwa.
- Nawet przy wyższych prędkościach opona DIAMONDBACK DE301 oferuje płynne i precyzyjne sterowanie. Po bokach znajdują się dwa żebra wyposażone w łukowate nacięcia tworzące kierunkowy wzór. Posiadają liczne, ostre krawędzie, które oferują lepszą przyczepność, natychmiastową reakcję na przyśpieszanie, ruszanie oraz skracają drogę hamowania.
- Barki opony DIAMONDBACK DE301 usztywniają całą konstrukcję. Zbudowane są z solidnych bloków przedzielonych prostymi rowkami. Dzięki nim samochód zachowuje większą stabilność trakcji oraz przyczepność boczną podczas pokonywania zakrętów. Opona lepiej przylega do podłoża, co umożliwia lepsze czucie drogi. Odpowiedni profil rowków przyczynia się do redukcji szumów i drgań powstających podczas toczenia, co gwarantuje wysoki komfort podróżowania.
- W środkowej strefie bieżnika opony DIAMONDBACK DE301 znajdują się trzy żebra. Centralne posiada nieregularny kształt, dzięki czemu gwarantuje bardzo dobry kontakt z podłożem. Umożliwia precyzyjne przenoszenie ruchów kierownicy na drogę. Dzięki zastosowaniu komputerowej optymalizacji wzoru, konstruktorzy firmy Dębica uzyskali optymalne rozłożenie nacisków. W ten sposób bieżnik zużywa się równomiernie, a opona nie traci swoich właściwości przez długi czas. Odpowiednie wyważenie zmniejsza również opory toczenia.
- DIAMONDBACK DE301 została stworzona dzięki zastosowaniu odpornej na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne mieszanki gumowej z komponentem silikonowo-polimerowym. Tworzywo nie traci swoich właściwości nawet w wysokich temperaturach oraz przyczynia się do wydłużenia przebiegów. W zależności od rozmiaru występuje w dwóch nowych wersjach bieżnika.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 185 / 60 / R14
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII