OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Goodyear Ultra Grip 9+ to najnowszy model marki Goodyear będący nowością na sezon zimowy 2019/2020. Jest to kolejny model z doskonale ocenianej przez kierowców i liczne testy serii Ultra Grip.
- Najważniejszą nową cechą nowego modelu jest krótka droga hamowania. Potwierdziły to testy TÜV, które ujawniły, że w porównaniu do 3 największych producentów opon model ten posiada aż o 4% krótszą drogą hamowania na śniegu. Nowy, kierunkowy wzór bieżnika doskonale radzi sobie na typowo zimowych nawierzchniach, w szczególności na śniegu. Goodyear UG9+ zawdzięcza te doskonałe warunki jezdne dużej ilości krawędzi, lamel oraz klockom bieżnika o zmiennym kształcie. Mieszanka specjalnych żywic i olejów pochodzenia roślinnego zwiększa przyczepność opony na każdej zimowej nawierzchni.
- Model z „+” w nazwie wyposażony jest w autorską technologię 3D BIS Technology, którą mogliśmy już podziwiać w modelu UltraGrip 9. Technologia ta, pozwala na komfortową jazdę i maksymalne bezpieczeństwo w zimowych warunkach dzięki zastosowaniu wzajemnie blokujących się klocków bieżnika, co wpływa również na krótszą drogę hamowania na śliskiej nawierzchni. Dodatkowo technologia 3D BIS gwarantuje wysoką sterowność dzięki zwiększone powierzchni styku opony z podłożem.
- Każdy kierowca może czuć się bezpiecznie również na błocie pośniegowym, a bezpieczeństwo to zapewniają liczne rowki o różnej grubości, które skutecznie odprowadzają je z powierzchni opony. Tak samo opona zachowuje się w przypadku mokrej nawierzchni. Nowoczesna konstrukcja klocków barkowych zapewnia krótką drogę hamowania. Goodyear Ultra Grip 9+ to mniejsze opory toczenia (większa oszczędność paliwa) i wysoki komfort jazdy. Opona posiada wskaźnik zużycia bieżnika (w kształcie płatka śniegu), dzięki temu z łatwością odczytasz samodzielnie informacje o poziomie jej zużycia.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 165 / 70 / R14C
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H