OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Continental Conti4x4WinterContact oferuje bardzo dobre właściwości jezdne w każdych zimowych warunkach. Opona posiada optymalnie zaprojektowany, asymetryczny bieżnik. Solidne klocki na obwodzie opony zapewniają precyzyjne sterowanie. Dzięki licznym nacięciom bardzo dobrze przylegają do nawierzchni. Lamele pokrywają całą powierzchnię opony. W zależności od obszaru bieżnika, kształt nacięć różni się od siebie. Na zewnętrznej stronie umieszczono sinusoidalne lamele, które zwiększają przyczepność na mokrej nawierzchni.
- Lamele po wewnętrznej stronie bieżnika układają się we wzór przypominający kostkę brukową. Odpowiadają za odpowiednią przyczepność na śniegu oraz usztywnienie bieżnika. Nawet na mocno oblodzonej nawierzchni opona bardzo dobrze hamuje. W Continental Conti4x4WinterContact zastosowano technologię absorbowania wody spod opony. Szerokie kanały obwodowe połączone z bocznymi rowkami skutecznie usuwają wodę i błoto pośniegowe z centralnej części bieżnika. Odpowiednio wyprofilowane krawędzie klocków rozbijają taflę wody, dzięki czemu zredukowano zjawisko aquaplaningu.
- Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości mieszanki gumowej, opona przez cały okres użytkowania zachowuje swoje właściwości. Bieżnik ściera się powoli, równomiernie i jest odporny na uszkodzenia. Wzmocniono również boki opony. Solidne barki odpowiadają za stabilną jazdę. Odpowiednie rozłożenie nacisków i optymalny układ rowków redukuje hałas. Opona uzyskała wysokie noty w rankingach opon.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 55 / R18
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H