OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Pirelli CARRIER ALL SEASON zbudowana jest z nowoczesnej, żebrowej konstrukcji bieżnika. Powstał on z zastosowaniem komputerowej optymalizacji wzoru, co jest gwarancją odpowiedniego rozłożenia nacisków. Konstruktorzy modelu Pirelli CARRIER ALL SEASON dołożyli wszelkich starań aby ryzyko powstania aquaplaningu zostało zminimalizowane. Użycie trzech szerokich rowków obwodowych pomiędzy żebrami pozwala na szybkie i skuteczne usuwanie wody i błota poza oponę. Dzięki licznym nacięciom lamelkowym opona Pirelli CARRIER ALL SEASON ma optymalną przyczepność nawet na zaśnieżonej jezdni. Projektanci tego modelu chcąc aby opona była wytrzymalsza, wzmocnili wnętrze bieżnika mocnym, stalowym opasaniem. Chroni on przed deformacją profilu. Użycie dodatkowej, grubszej warstwy gumy na barkach i zastosowanie sztywniejszej ściany bocznej zapewnia dużo lepsze przyleganie opony do felgi.
- Opona Pirelli CARRIER ALL SEASON składa się z nowoczesnej mieszanki gumowej, która jest niezwykle odporna na ścieranie oraz nie traci swoich właściwości w wysokich temperaturach. Wykorzystanie płaskiego profilu pozwoliło na uzyskanie dużej powierzchni styku z podłożem. Zastosowanie drobnych nacięć na barkach, jak również dobre wyważenie gwarantują cichą i komfortową pracę opony.
- Opona Pirelli CARRIER ALL SEASON to model przeznaczony do samochodów dostawczych i małych ciężarówek. Jej cechą charakterystyczną jest duża wytrzymałość. Dodatkowo wyróżnia się swoimi właściwościami trakcyjnymi. Klienci używający opony Pirelli CARRIER ALL SEASON nie tylko zaoszczędzają czas i pieniądze związany z sezonową wymianą opon, ale również mają zapewnioną długi okres użytkowania na jednym komplecie opon. Model Pirelli CARRIER ALL SEASON może być używany na każdej z osi pojazdu.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 195 / 75 / R16
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII