OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Zastosowanie najnowszych technologii pozwoliło stworzyć oponę o doskonałych właściwościach całorocznych, przyczyniającą się do zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat poprzez redukcję zużycia paliwa i wydłużone przebiegi. Pirelli Scorpion ZERO All Season to pierwsza opona Pirelli wyposażona w adaptacyjny bieżnik, który gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo i wszechstronność prowadzenia dzięki innowacyjnemu wzorowi bieżnika i optymalnie dobranej mieszance. Dodatkowo, opona ta oferuje technologie Pirelli Seal Inside i Run Flat, umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu opony.
- Projektowanie tej nowoczesnej opony miało na celu dostosowanie jej do współczesnych samochodów miejskich, crossoverów, SUV-ów i pojazdów 4x4 klasy średniej i wyższej. Jej oznaczenia "M+S" oraz 3PMSF (trzy górskie szczyty i płatek śniegu) potwierdzają doskonałe osiągi w warunkach zimowych.
- Główną cechą opony Pirelli Scorpion ZERO All Season są samoistnie dopasowujące się lamele bieżnika, które zwiększają przyczepność samochodu na śniegu poprzez otwieranie się i poprawiają hamowanie, a na mokrej nawierzchni zamykają się, zwiększając stabilność. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej, wzbogaconej o różne komponenty, opona idealnie dostosowuje się do zmieniających się warunków drogowych. Wykorzystane dwufazowe materiały polimerowe połączone chemicznie z cząstkami krzemionki zapewniają doskonałe osiągi na każdym rodzaju nawierzchni.
- Bieżnik Pirelli Scorpion ZERO All Season to idealny wybór dla kierowców korzystających głównie z samochodów miejskich i drogach krajowych, unikających ekstremalnych górskich warunków, które wymagają sezonowego ogumienia. Konstrukcja i mieszanka tej opony całorocznej zapewniają szeroki zakres temperatur roboczych oraz doskonałą równowagę osiągów w różnych warunkach, na mokrym i suchym asfalcie.
- Zaopatrz się w Pirelli Scorpion ZERO All Season i ciesz się doskonałą wydajnością i ochroną środowiska.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 235 / 55 / R19
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H