OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Dunlop SP SPORT MAXX GT jest niskoprofilową oponą segmentu Ultra High Performance. Zaopatrzono ją w najnowszy, płaski, wielokątowy bieżnik, powstały w technologii MRT. Jego konstrukcję opracowano dzięki rozwiązaniom wykorzystywanym w profesjonalnych oponach wyścigowych. Pozwoliło to uzyskać jednolitą dystrybucję nacisków na całej powierzchni opony. Dunlop SP SPORT MAXX GT wpływa na lepsze czucie drogi i szybszą reakcję na ruchy kierownicy. Nawet przy szybkich i dynamicznych zakrętach opona Dunlop SP SPORT MAXX GT sprawia, że samochód lepiej trzyma się drogi. Podczas produkcji bieżnika stosowano mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, co ulepsza jeszcze bardziej właściwości opony oraz przyczynia się do poprawy wytrzymałości i odporności na zużycie. Odpowiednia przyczepność zapewniona jest nawet na mokrych nawierzchniach.
- Wysokie temperatury powstające podczas szybkiej jazdy przy tarciu opony o podłoże nie niszczą tworzywa dzięki utrzymaniu odpowiedniej elastyczność. Natomiast podczas jazdy na śliskich drogach opona Dunlop SP SPORT MAXX GT gwarantuje skuteczny drenaż wodny, co można zawdzięczać wzdłużnym kanałom oraz bocznym rowkom na barkach. Powoduje to stały kontakt bieżnika z nawierzchnią. Zredukowane jest także ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Oponę Dunlop SP SPORT MAXX GT zaopatrzono też w szerokie mocne barki, przydatne podczas jazdy na suchych nawierzchniach. Gwarantują one odpowiednią stabilność trakcji, a także przyczepność boczną na zakrętach. Centralny, prosty pas bieżnika wyposażony w proste, wzdłużne nacięcia poprawia precyzję sterowania oraz zapewnia komunikację pomiędzy drogą a układem kierowniczym.
- Opona Dunlop SP SPORT MAXX GT zaprojektowana została z myślą o kierowcach samochodów wysokiej klasy, lubiących duże prędkości. Przeznaczona jest do dynamicznej jazdy na torze oraz podczas codziennego użytkowania.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 315 / 35 / R20
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H