OPINII
WYSYŁKA W 24H
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Bridgestone Blizzak LM005 jest kolejną, najnowszą wersją znanej już w różnych modelach „LM”. Swoje poprzedniczki ma przewyższać skutecznością i uniwersalnością jazdy po śniegu oraz błocie pośniegowym. Wyposażona w lamele 2 i 3D oraz specyficznie wyprofilowane rowki, jest stworzona do jak najskuteczniejszego odprowadzania wody i śniegu oraz zmaksymalizowania przyczepności, jednocześnie skracając drogę hamowania. Lamele mają kształt trapezu, nie prostokąta, dzięki czemu mają jeszcze szybciej pozbywać się zawartości rowków. Budowa opony ma wspomagać również prowadzenie samochodu, pozwalać na wykonywanie mniejszych ruchów kierownicą.
- Skrócenie drogi hamowania na śniegu i lodzie: Połączenie lameli dwuwymiarowych w środkowej części z lamelami trójwymiarowymi w okolicy barku stanowi gwarancję skrócenia drogi hamowania na śniegu i lodzie
- Większa przyczepność na śniegu: Rowki w kształcie zygzaka z ustawionymi pod kątem krawędziami zapewniają poprawę przyczepności dzięki zwiększeniu powierzchni kontaktu między śniegiem w rowkach a śniegiem na drodze.
- Najwyższa w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni: Nowa nanoselektywna technologia wytwarzania zapewnia lepsze rozłożenie cząstek krzemionki w mieszance Nano Pro-tech™, co przekłada się na najlepsze w klasie parametry w zakresie hamowania i pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni1. Znalazło to potwierdzenie w testach TÜV oraz badaniach przeprowadzonych w celu przyznania unijnej etykiety opony klasy „A” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
- Najnowsza opona zimowa od Bridgestone łączy w sobie zaawansowane komponenty i dopracowany bieżnik, zapewniając optymalną trakcję w każdych warunkach. To rozwiązanie niemal idealne, które zadowoli nawet najbardziej wymagających kierowcy.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 275 / 40 / R22
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII