OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowa FULDA Conveo Tour 2 to letnia opona, przeznaczona do samochodów dostawczych, lekkich ciężarówek i minibusów. FULDA Conveo Tour 2 charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami trakcyjnymi na mokrej drodze. Równie dobrze radzi sobie na suchej trasie.
- Model ten to rodzina opon dostawczych, które zostały stworzone po to, aby zaspokoić wciąż rosnące potrzeby segmentu komercyjnego. Nowoczesna opona dostawcza musi charakteryzować się odpowiednią trakcją w każdych warunkach, wysokim komfortem jazdy oraz trwałością. Aby spełnić te wymagania bieżnik opony Conveo Tour 2 posiada cztero żebrową konstrukcję, która pozwala na optymalne rozłożenie nacisków. Taka rzeźba gwarantuje płynne prowadzenie oraz równomierne zużycie bieżnika.
- Dla zapewnienia bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni zastosowano zygzakowate rowki o promieniowych nacięciach, które gwarantują bardzo dobrą przyczepność podczas deszczowej pogody. Jest to także skuteczna ochrona przed zjawiskiem aquaplaningu. Innowacyjnym rozwiązaniem w tej oponie jest zastosowanie specjalnych kanałów chłodzących, które mają za zadanie obniżenie temperatury pracy, która wzrasta podczas długiego użytkowania. Ciepło jest rozprowadzane po całej płaszczyźnie opony, dzięki czemu znacząco wzrosła wytrzymałość opony. Do produkcji opony Conveo Tour 2 została wykorzystana wysokiej jakości mieszanka gumowa odporna na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne.
- Dodatkowo model ten wzmocniony jest stalowym opasaniem w wewnętrznej strukturze opony, które zapobiega odkształceniom spowodowanym dużym obciążeniem. Model ten sprawdza się zarówno w długich, jak i krótkich trasach oraz dostosowany jest do potrzeb segmentu komercyjnego. FULDA Conveo Tour 2 zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę oraz wysokie przebiegi.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 60 / R16
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII