OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Od utworzenia firmy Sailun w 2002 roku firma łączy wiedze techniczną z nowościami technologicznymi i badaniami rozwijając projekty i produkcję opon klasy światowej dla wszystkich typów pojazdów. - Opony Sailun to opony do ciężarówek, do samochodów osobowych, a także dostawczych i samochodów z napędem na cztery koła. Dzisiaj opony te znajdują się na wszystkich głównych rynkach obu Ameryk, Europy, Azji i Afryki.
- Firma zatrudnia międzynarodowy zespół, który dostarcza informacji o zapotrzebowaniach kierowców ze wszystkich kontynentów i produkuje opony zgodne z ich wymaganiami. Są to zwykle opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się bardzo wysoką jakością. Do produkcji opon i projektowania bieżników zatrudniani są światowi fachowcy niejednokrotnie współpracujący z takimi markami jak Michelin czy Dunlop.
- Sailun Ice Blazer WST3 to ekonomiczna opona zimowa. Do produkcji bieżnika zastosowano wytrzymałą, a zarazem elastyczną mieszankę gumową. Masywne klocki i bloki barkowe stabilizują pojazd w trakcie pokonywania zakrętów. Użyta do produkcji specjalnie skomponowana mieszanka gumowa jest odporna na niskie temperatury, nie traci elastyczności, poprawia przyczepność i pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto wyróżnia się wydłużoną żywotnością i odpornością na ścieranie. Zaokrąglony kształt rowków i masywna strefa barkowa redukują szumy i wibracje, poprawiając komfort podróżowania.
- Nowoczesna mieszanka użyta do produkcji opony Sailun Ice Blazer WST3 zapewnia odporność na przyspieszone zużycie i niskie opory toczenia. Przekłada się to na oszczędności przez cały okres użytkowania opon. Zakup opony SAILUN, dzięki jej atrakcyjnej cenie i niskich kosztach eksploatacji, jest bardzo opłacalny! Dodatkowym atutem opony Sailun Ice Blazer WST3 jest możliwość kolcowania na najcięższe warunki zimowe.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 50 / R16
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII