OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Vredestein Comtrac 2 Winter łączy w sobie cechy opony osobowej z efektywnością i wytrzymałością opony dostawczej. Jej bieżnik został wyprodukowany przy użyciu specjalnej mieszanki, która ma zapewniać krótszą drogę hamowania i poprawiać przyspieszenie w warunkach zimowych. Struktura wewnętrzna opony została specjalnie wzmocniona metalowym karkasem. Dzięki temu, opona Vredestein Comtrac 2 Winter ma doskonale sprawdzać się w przewożeniu ciężkich ładunków. Opona ta uzyskuje doskonałe osiągi dla samochodów dostawczych, a jednocześnie oferuje doskonały komfort i bezpieczeństwo jazdy.
- Podstawową zaletą Vredestein Comtrac 2 Winter jest specjalnie zaprojektowany bieżnik, którego konstrukcja ma gwarantować dobrą przyczepność do podłoża. W połączeniu z dwoma dużymi, równoległymi rowkami, o dużej głębokości, tworzy on system, którego zadaniem jest sprawne odprowadzanie wody, a poprzez to, zapobieganie poślizgowi na mokrej nawierzchni. Opona ta dodatkowo wyposażona jest w dużą ilość skośnych szczelin w blokach bieżnika. Ma to umożliwiać łatwe pozbywanie się śniegu i błota, a także chroni felgi przed uszkodzeniem.
- Masywne bloki w strefie barkowej odgrywają istotną rolę przy pokonywaniu ostrych zakrętów, szczególnie, gdy samochód jest mocno obciążony. Opona Vredestein Comtrac 2 Winter ta ma poza tym gwarantować natychmiastową reakcję na zmiany kierunku jazdy oraz zapewniać optymalną przyczepność i stabilność. Jednocześnie Vredestein Comtrac 2 Winter jest oponą, która ma stanowić odpowiedź na rosnące zainteresowanie kierowców nowoczesnymi samochodami dostawczymi. Nowoczesne wzornictwo ścianek bocznych poprawia i uatrakcyjnia wygląd auta.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 70 / R15
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII
OPINII