OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona Wintrac xtreme PRO została opracowana w 2018 roku we współpracy z włoskim biurem projektowym Giugiaro – współpracy, która również zapewniła sukces produktów, takich jak Ultrac Sessanta i Ultrac Vorti.
- Będąc następczynią Wintrac xtreme S, opona Wintrac xtreme PRO została zaprojektowana na najtrudniejsze warunki najzimniejszej pory roku. Dzięki wyjątkowej przyczepności i wspaniałej precyzji kierowania opona Wintrac xtreme PRO zachowuje się wyjątkowo bezpiecznie na śniegu, lodzie i topniejącej nawierzchni, a także na zimnych nawierzchniach mokrych i suchych. Dzięki nowej technologii opona Wintrac xtreme PRO osiąga jeszcze wyższy poziom, pozostaje bardzo stabilna przy dużych prędkościach, a z indeksem prędkości Y nadaje się do najszybszych samochodów świata (do 300 km/h). Oprócz doskonałych osiągów na śniegu, na nawierzchniach topniejących i stabilności przy dużych prędkościach konstrukcja opony zimowej zaprojektowana przez biuro Giugiaro jest bardziej stylowa.
- Doskonała przyczepność i skuteczność kierowania na śniegu, lodzie i topniejącej nawierzchni to kluczowe cechy opony Wintrac xtreme PRO. Optymalną trakcję i przyczepność zapewnia duża liczba lameli na bieżniku, występujących w dwóch rodzajach: blok środkowy posiada proste lamele zapewniające maksymalną trakcję i krótszy dystans hamowania na śniegu i lodzie, podczas gdy zygzakowate lamele w krawędziach zapewniają wyjątkową przyczepność na śliskich nawierzchniach. Bieżnik Wintrac xtreme PRO posiada dwa dodatkowe szerokie rowki wzdłużne. W połączeniu z rowkami V w stabilnym środku opony zapewniają one doskonałe odprowadzanie wody i optymalną przyczepność na mokrych nawierzchniach. Oprócz dobrze znanego oznaczenia M+S opona Wintrac xtreme PRO nosi również symbol przedstawiający trzy szczyty górskie, a pod nimi płatek śniegu, dzięki czemu może być sprzedawana jako opona zimowa na całym świecie.
- Opona Wintrac xtreme PRO nadaje się doskonale na surowe warunki w najzimniejszej porze roku. Technologia Internal Sipe Locking Technology (ISLT) pozwala również uzyskać wyjątkową stabilność opony w deszczu i na nawierzchniach bezśnieżnych. Technologia ta oferuje wzmocnienie sztywności lameli, na przykład podczas zmiany pasów lub na zakrętach. Ponieważ pod ciśnieniem lamele przyczepiają się razem, krawędzie i środek bieżnika tworzą zwarte bloki. To z kolei przekłada się na znacznie lepsze poczucie kierowania i dokładniejszą reakcję na ruchy kierownicy. W skrócie, technologia ta gwarantuje wysoki poziom stabilności kierunkowej i kierowania we wszystkich warunkach.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 225 / 50 / R17
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII