OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Opona o wysokich osiągach, przeznaczona do samochodów klasy wyższej oraz średniej-wyższej, gwarantująca pewność prowadzenia w zakrętach i przy dużych prędkościach. Zapewnia doskonałe prowadzenie i stabilność jazdy w każdych warunkach zimowych oraz wysokie osiągi na suchej nawierzchni. Trzy różne rodzaje lamelek rozmieszczone w trzech różnych strefach bieżnika gwarantują jeszcze lepsze parametry jazdy na śniegu, lodzie oraz mokrej nawierzchni.
- UNIKALNE CECHY PRODUKTU: System różnorodnych lamelek (Multi-Blade System):trzy różne strefy bieżnika w celu wzmocnienia efektu wgryzania się w nawierzchnię, dzięki czemu opona gwarantuje wysokie właściwości jezdne w każdych warunkach. Trójwymiarowe lamele: efekt zazębiana się lamelek zapewnia większą stabilność bloków, co przekłada się na bardzo wysoką stabilność jazdy i doskonałe prowadzenie na suchej nawierzchni oraz większe przebiegi. Bieżnik wielokątowy (Multi Radious Tread). Równomierny rozkład nacisku na całej szerokości bieżnika daje doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
- Opona Dunlop SP WinterSport 3D cieszy się doskonałą reputacją jako regularna zwyciężczyni testów, lider rynku wśród opon zimowych do samochodów o bardzo wysokich osiągach (ang. Ultra High Performance). W 2011 r. ta właśnie opona odniosła ogromne sukcesy w zimowych testach, opublikowanych przez największe niemieckie i austriackie czasopisma motoryzacyjne. Dunlop SP WinterSport 3D uzyskała rekomendację, po przejściu szczegółowych testów w ADAC Motorwelt/ÖAMTC oraz Stiftung Warentest.
- ADAC, która jest czołową niemiecką organizacją motoryzacyjną, tak opisała oponę Dunlopa: bardzo dobre proporcje pomiędzy poszczególnymi parametrami opony, bardzo dobra w zakresie bezpieczeństwa, najwyższe noty za jazdę na mokrej nawierzchni. Stowarzyszenie Automobilistów ÖAMTC, austriacki odpowiedni ADAC, wydało ocenę Szczególnie polecana, pisząc w uzasadnieniu bardzo dobre proporcje pomiędzy poszczególnymi parametrami opony, dobre osiągi na śniegu, bardzo dobrze sprawuje się na suchej drodze.
- Tygodnik Auto Bild przeprowadził testy opon zimowych używając w tym celu opon w rozmiarze 195/65R15, na samochodzie Volkswagen Golf VI. Ponownie opona Dunlop zebrała wszystkie laury, a Auto Bild napisał w uzasadnieniu: znakomita opona zimowa z najwyższymi osiągami w każdych warunkach pogodowych. Z kolei magazyn Auto Bild Sportscars przeprowadził test zimówek zakładając do Audi TT opony w rozmiarze 245/40R18 V. Ponownie Dunlop zwyciężył w testach i opona została określona mianem wzorcowej.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 255 / 35 / R20
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII