OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Uniroyal zaprezentował nowość na letni sezon 2020 model Rainsport 5, najnowszą oponę letnią z linii przeznaczonej do mocniejszych samochodów osobowych.Poprzedni model z tej serii (Rainsport 3) na rynku pojawił się już ponad kilka lat temu i mimo, że do dziś cieszy się dużą popularnością wśród kierowców i zbiera pozytywne opinie ekspertów, nadszedł czas na zaprezentowanie jego następcy.
- Uniroyal Rainsport 5 to opona, która została wyposażona w asymetryczny bieżnik, którego część zewnętrzna jest kierunkowa. Takie rozwiązanie ma zachować parametry, które w poprzednim modelu były najlepsze oraz dodatkowo poprawić pozostałe osiągi (zachowanie na suchej nawierzchni, hałas i opory toczenia).Duże bloki na brzegu opony (w tzw. strefie barkowej) poprawiają drogę hamowania i skuteczność manewrowania na suchej nawierzchni.
- Opona posiada zwiększoną sztywność, która przekłada się na mniejsze odkształcenia powstające podczas jazdy. Dzięki temu Uniroyal Rainsport 5 zużywa się równomiernie i powoli oraz posiada mniejsze opory toczenia (niższe zużycie paliwa przez samochód).Asymetryczny bieżnik to także lepsze tłumienie wibracji, czego efektem jest mniejszy hałas powstający podczas jazdy. Uniroyal Rainsport 5 jest dzięki temu bardziej komfortowa od swojej poprzedniczki.
- Opona Uniroyal Rainsport 5 w rowkach odprowadzających wodę posiada mikroskopijne nacięcia, które zapobiegają powstawaniu zawirowań cieczy. Umożliwia to jeszcze szybsze odprowadzanie wody spod opony, a w efekcie doskonałe prowadzenie i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Technologia ta została określona mianem „Shark Skin” („skóry rekina”).
- Na etykietach Uniroyal Rainsport 5 we wszystkich rozmiarach uzyskał klasę A na mokrej nawierzchni, czym potwierdził swój status opon deszczowych. Opory toczenia tej opony to w większości rozmiarów klasa C.
- Dlaczego opony Uniroyal określane są mianem deszczowych? Bierze się to z faktu, że firma Uniroyal wyspecjalizowała się w produkcji opon najlepszych na mokrą nawierzchnię. O ich doskonałych właściwościach w tych warunkach świadczą specjalistyczne testy i opinie tysięcy kierowców.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 215 / 50 / R17
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII