OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Pirelli Scorpion Ice&Snow to opona zimowa przeznaczona dla samochodów terenowych klasy premium (wysokiej). Pirelli to koncern, który jest jednym z czołowych, europejskich producentów wysokiej jakości opon. Pirelli Scorpion Ice przeznaczona jest zarówno do jazdy na drodze utwardzonej, jak i w terenie. Gwarantuje optymalną przyczepność, precyzyjne sterowanie oraz komfort akustyczny. Sprawdza się na każdym rodzaju zimowej nawierzchni. Jej dodatkowym atutem jest duży komfort jazdy, co jest szczególnie trudne do osiągnięcia w przypadku opon terenowych.
- Opona Pirelli Scorpion Ice&Snow została wykonana z mieszaki gumowej wysoce odpornej na niskie temperatury. Zachowuje ona odpowiednią elastyczność, a zarazem wytrzymałość, dzięki czemu przyczynia się do wydłużenia żywotności opony. Aby zapewnić odpowiednią stabilność boczną zastosowano specjalne połączenie bloków bieżnika z podłużnymi kanałami. Aby zredukować oddziaływanie siły odśrodkowej Wzmocniono konstrukcję ściany bocznej. W celu ochrony krawędzi opony w tej strefie zastosowano większa ilość gumy. Poprawiony kształt stopki gwarantuje lepsze przyleganie gumy do rantu felgi. W rezultacie jest bardzo wytrzymała i odporna na uszkodzenia mechaniczne. Pirelli Scorpion Ice&Snow posiada bieżnik o asymetrycznym wzorze, który zapewnia wysokie osiągi nawet na śliskim i zaśnieżonym podłożu. Zmienna geometria elementów bieżnika, sprawia, że opona gwarantuje szybką reakcją w nagłych sytuacjach. Odpowiednio wyprofilowane ścianki rowków uniemożliwiają blokowanie się kawałków lodu i kamieni, co chroni oponę przed ścieraniem i pęknięciami. Bloki bieżnika wyposażono w krawędzie, które ułożono promieniowo. Działają one jak ostre noże, które wbijają się w podłoże.
- Nawet na grubej warstwie śniegu i lodu opona zapewnia przyczepność. Opona Pirelli Scorpion Ice przystosowana jest do szybkich manewrów. Aby poprawić osiągi na mokrej drodze zastosowano cztery głębokie kanały obwodowe, które skutecznie radzą sobie z osuszaniem bieżnika. Powierzchnia opony ma stały kontakt z podłożem, dzięki czemu opona gwarantuje redukcję występowania zjawiska aqua i snowplaningu.
- Pirelli Scorpion Ice&Snow to opona terenowa na sezon zimowy dla samochodów z napędem na cztery koła. Charakteryzuje się wyjątkowymi właściwościami zarówno na drodze utwardzonej, jak i poza nią.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 315 / 35 / R20
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H