OPINII
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Efektywność paliwowa
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
- Nowa generacja opon zimowych high performance Goodyeara oferuje najlepsze osiągi w zróżnicowanych zimowych warunkach. Jeden z największych producentów opon na świecie wprowadza UltraGrip Performance 2, nową generację znanej rodziny opon zimowych UltraGrip, przeznaczoną dla samochodów high performance i aut luksusowych. Zimą kierowcy muszą stawić czoła nieprzewidywalnym i zróżnicowanym warunkom pogodowym. Śnieg, lód, woda czy błoto pośniegowe, ale także pojawiająca się niespodzianie z nadejściem mrozów gołoledź, stwarzają potencjalne zagrożenie na drodze. Nowa UltraGrip Performance 2 została zaprojektowana specjalnie z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas dynamicznej jazdy we wszystkich warunkach zimowych.
- Goodyear UltraGrip Performance 2 wyposażona została w kierunkowy wzór bieżnika z dwoma typami nacięć (2 i 3D). Lamele te mają zygzakowaty kształt i ostre krawędzie, co sprawia, że opona mocno wgryza się w śnieg. Oprócz tych elementów model zawiera również dwa rodzaje rowków, które, w zależności od rodzaju nawierzchni, zmieniają swój kształt. Technologia ta nosi nazwę Adaptive SipeGrip. Dzięki niej opona przez cały okres eksploatacji zachowuje odpowiednią sztywność i wysoką precyzję kierowania. Oryginalne rozłożenie klocków bieżnika w oponie zapewnia jej dobrą redukcję wszelkich drgań i szumów, co znacznie zwiększa komfort jazdy. Opona produkowana jest z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki i naturalnych polimerów kauczukowych, które wspierają przyczepność i elastyczność produktu w niskich temperaturach.
- Redukcja użycia wielocyklicznych węglowodorów aromatycznych w produkcji pozwoliła na stworzenie opony bardziej przyjaznej środowisku. Konstrukcja UltraGrip Performance 2 wyznacza nowe standardy w zakresie emisji hałasu. Bloki w czterech różnych rozmiarach oraz zaawansowana technologia ruchomych żeber, czyli przesunięcie względem siebie różnych elementów bieżnika, powoduje zmniejszenie hałasu, dzięki czemu auto prowadzi się bardziej gładko i komfortowo. Wykorzystany w nowej UltraGrip Performance 2 składnik mieszanki z której wykonano bieżnik, powoduje zmniejszenie zużycia paliwa. W budowie opony zastosowano zmniejszoną ilość wielocyklicznych węglowodorów aromatycznych, co również czyni oponę bardziej przyjazną dla środowiska.
Zobacz również
Inne opony w rozmiarze 205 / 50 / R17
OPINII
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
WYSYŁKA W 24H
OPINII
OPINII